gare startbalk verbergt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Hallo allemaal,
Ik heb altijd standaard mijn startbalk op automatisch verbergen staan, maar sinds kort verbergt ie zich niet meer.
De optie "automatisch verbergen" bij taakbalkeigenschappen staat wel aangevinkt, en als ik een scherm maximaliseer zie ik ook de onderkant van het venster niet omdat die stomme taakbalk ervoor zit.
Ik heb de optie al 10x aan en uit gezet en ge-reboot etc, maar dit mag allemaal niet helpen.

Zodra ik de optie uitzet en op toepassen druk, dan staat de startbalk gewoon zoals ie zou moeten staan als ie niet verbergt en als ik de optie dan weer aanzet en weer op toepassen druk dan verbergt de startbalk zich ook, maar zodra mijn muis in de buurt komt, springt ie omhoog(Zoals het hoort) en gaat ie niet meer naar beneden.

Ik weet niet of iemand anders een andere oplossing weet, maar het eerste wat in mij opkomt is dat het mogelijk door spyware komt.

Download dan adaware http://download.com.com/3000-8022-10214379.html?tag=lst-0-4 . Installeren, dan de updates ophalen en scannen.

Daarna een hijackthislog in dit topic plaatsen (in het eerste bericht in dat topic staat hoe je dat moet doen). Een expert zal je log nakijken en vertellen wat je moet doen.

Hier kun je hijackthis downloaden http://download.com.com/3000-8022-10227352.html?tag=lst-0-3

Hopelijk doet je startbalk het dan weer goed.

Laatst bewerkt:
Naast de tip van Tanja (zou ik zeker opvolgen) nog even dit. Heb je daar dan ook uitgevinkt, Taakbalk vergrendelen en Werkbalk Snel Starten weergeven? Met andere woorden, niks aangevinkt, anders werkt 't idd niet.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gezina
Naast de tip van Tanja (zou ik zeker opvolgen) nog even dit. Heb je daar dan ook uitgevinkt, Taakbalk vergrendelen en Werkbalk Snel Starten weergeven? Met andere woorden, niks aangevinkt, anders werkt 't idd niet.

Ik weet bijna cker, dat ikg een spyware heb, heb ad-aware6 professional en vorige week ofzo nog gescanned, maar ik zal toch ff scannen...

Maar, snel starten staat altijd al aan, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, maar taakbalk vergrendelen staat ook standaard uit. (Alhoewel dit volgens mij niks uit zou moeten maken, dat vergrendelen gaat er alleen om dat je de balken (zoals snelstarten) niet verplaatst kunnen worden)

Ik test het net op me laptop, en die heeft geen problemen met het verbergen of snelstarten en vergrendelen aan of uit staat.

nog andere ideeën?

Ben al een tijd bezig te zoeken waarom het jou niet lukt die taakbalk te verbergen, maar nee hoor, niet echt iets gevonden. Bij breekpunt.nl stonden ook al mijn gegeven opties.

"De taakbalk onder aan uw bureaublad is erg handig om mee te navigeren door verschillende programma's maar kan ook wel eens in de weg zitten wanneer u in een bepaald programma aan het werk bent. U kunt uw taakbalk natuurlijk verbergen door met uw rechter muisknop op een lege plek in te taakbalk te klikken en te kiezen voor eigenschappen en vervolgens een vinkje te zetten bij "taakbalk automatisch verbergen"
maar dan springt de taakbalk steeds omhoog wanneer u met uw muis onder aan het scherm komt.

Er is ook een optie die ervoor zorgt dat uw taakbalk alleen zichtbaar is wanneer u op het bureaublad werkt. Zo gauw u een ander scherm opent verdwijnt hij. Klik weer met uw rechter muisknop op een leeg gedeelte van de taakbalk en kies weer eigenschappen. Zorg dat het tabblad "taakbalk" zichtbaar is en verwijder het vinkje bij "taakbalk altijd op de voorgrond weergeven". Sluit het programma door op toepassen en OK te klikken."

Misschien kan Tweakui dat wel. http://www.schoonepc.nl/optim/tweakuixp.html
Kan je niet naar een herstelpunt terug toen het nog wel wel werkte?

Laatst bewerkt:
Herstelpunt? Neej, dat heb ik asap na de installatie uitgeschakeld. Dat is 1 van die fijne plekken waar virusen zich in nestelen en waar windows het nodig vind om extreem veel ruimte te verspillen.

Naja, ik zal me er maar bij neerleggen. Zo erg is het niet, ik denk dat het gewoon komt doordat XP alweer een tijdje erop staat... het vertoond wel meer ouderdoms verschijnselen... Ik format em weles binnenkort (Niet alleen vanwege dit hoor) is toch wel weer es nodig...

Ja een format frist altijd de boel lekker op! :) Systeemhertel, die ruimte kan je zelf regelen qua MB's. Rechtsklik op Deze Computer, tabblad Systeemherstel en daar kan je schuiven naar wens, ik heb dat op 4% gezet. Misschien toch wel handig voor de volgende keer...en met een goede AV blijf je in de regel virusvrij.

Ik heb nav2004, dus virusvrij blijf ik wel,
naja, na die format als alles er goed op staat ff n ghostje maken. Heb ik op me andere pc's ook al gedaan, scheelt een hoop geklooi op momenten als dit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan