Gast account

Status
Niet open voor verdere reacties.

thofla

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
5
Hallo,

mijn computer is pas hersteld van een virus.
Alles werkt terug naar behoren als ik me aanmeld op mijn beheerder-account.
Als ik me echter aanmeld op de Gast-account kan ik niet meer op internet inloggen.
Ik heb een adsl-verbinding en als ik met de rechtermuisknop op het adsl-sjabloon op mijn bureaublad klik, dan kan ik de optie "verbinding maken" niet aanklikken.
Ik kan tevens de Gast-account niet verwijderen vanuit het beheerder-profiel. Ik kan de Gast-account enkel uitzetten, maar niet herconfigureren.

Als ik me aanmeld op de Gast-account krijg ik wel een foutmelding dat er een .dll file ontbreekt.

Hoe kan ik dit oplossen zodat gebruikers via mijn Gast-account op internet kunnen?
 
ik meende dat je dan in de beheerder-account bij het opstarten van internet het keuzerondje bij "deze verbinding voor iedereen" doen of iets in die geest
 
nee, dat is het niet denk ik, want er is reeds een andere account, buiten de beheerder en de gast-account, die wel kan inloggen op internet

elke andere account die ik aanmaak, kan wel internetverbinding maken

het ligt dus specifiek aan die gast-account
 
windows herstellen?

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele.
 
vergelijk de instellingen van de andere accounts met het gastgedeelte. Volgens mij kan je ook aangeven of iemand wel of niet gebruik mag maken van internet.

suc6
 
Geplaatst door Noname
windows herstellen?

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows controleert of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze indien nodig door de originele.

Allereerst bedankt voor de tip.

Windows voert deze controle wel uit, maar zegt niet wat er ontbreekt of vraagt niet of er herstelling moet gebeurd worden. Wordt deze herstelling dan automatisch uitgevoerd?

Het probleem met de guest account is spijtig genoeg niet van de baan.
 
Het gast-account is een (bewust zeer beperkt) account waarop je niet hoort in te loggen. Het wordt gebruikt om in een peer-to-peer netwerk mappen en bestanden te kunnen delen zonder dat de gebruiker van een andere pc met gebruikersnaam en -wachtwoord bekend moet zijn op de pc waarop de deling wordt uitgevoerd. Het gast-account zal (dus) standaard ook geen toegang tot het internet bieden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan