Gast account

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo,

Ik heb een laptop met XP. Nu wil ik dat een "gast" (account) alleen maar gebruik mag maken van 1 programma. Verder wil ik niet dat de gast op de laptop kan rond snuffelen.
Waar kan ik de beperkingen van een gast account aangeven ?

Volgens mij gaat dat niet lukken.
Als het Gast-account is geactiveerd, wordt het vermeld in Configuratiescherm,
Systeembeheer, Computerbeheer, Systeemwerkset, Lokale gebruikers en groepen, Gebruikers.

Als je dan op Gast rechtsklikt en daarna op Eigenschappen, staan daar de beperkingen.
Ik zou geen plaats in het Lokale veiligheidsbeleid weten waar op één account toegespitste beperkingen kunnen worden aangebracht.
(Maar dat weet ik niet helemaal zeker.)

Nog even de formele tekst:

De gastaccount is bedoeld voor hen die geen gebruikersaccount op de computer hebben. Er is geen wachtwoord voor de gastaccount, dus de gebruiker kan zich snel aanmelden om bijvoorbeeld e-mail te bekijken of om te surfen op het Internet. Een gebruiker die zich heeft aangemeld met een gastaccount kan de volgende handelingen uitvoeren:
Geen software of hardware installeren, maar wel de programma's gebruiken die al op de computer zijn geïnstalleerd.
Het accounttype kan niet worden gewijzigd met een gastaccount.
De afbeelding voor de gastaccount wijzigen.

EDIT: ik zie nu deze mogelijkheid. In het submenu Eigenschappen hierboven staat Alle taken > Wachtwoord instellen.
Denkbaar is om daar een wachtwoord in te vullen en dat niet aan de Gast te geven.
En dan uiteraard voor de Gast dat ene programma te openen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan