gastenboek beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasing

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Een kennis van mij heeft een mooie webside voor haar bedrijf, ze heeft ook een gastenboek, heel vervelende bedrijfjes (o.a. sex e.d.) vooral uit amerika reageren via haar gastenboek, soms tientallen per dag.
Is dit op een of andere manier te voorkomen????

hoe komen hun daar? Ze zijn daar toch op een manier gekomen.

• Blokkeer hun IP (bij sommige gastenboeken kan dat)
  • Maak een nieuw gastenboek

Wat bedoel je met reageren.
een stukje schrijven in het gastenboek of krijgt ze mailtjes.
Als ze mailtjes krijgt dan zou je het e-mail adres eens kunnen verwijderen daar zoeken de robots naar en zo krijg je dus spam.

Geplaatst door rasing
met reactie bedoel ik www. adressen

deze begrijp ik even niet.
krijgt ze mailtjes of wat anders....
zo kan niemand een goed antwoord geven voor wat je eventueel zou kunnen doen.

Ik snap denk ik wat je bedoelt.

Een vriendin van mij heeft ook een website (weblog), waarop je kunt reageren op de berichten uit haar logboek.

Je kunt die berichten ook gewoon bekijken (ze openen in een apart venster) en daar zie je dan als 'reacties' allerlei links naar goksites staan. En dan ook echt heel erg veel. Gewoon een soort spam-robot ofzo, die gastenboeken (lees: formulieren waar iets valt in te vullen) misbruikt om er zelf beter van te worden.

Misschien is dit wat je bedoelt?

Ik heb hiervoor helaas geen oplossing, maar wellicht anderen nu wel...

P.S. Het is mogelijk om je mailto-link te coderen, zodat die robots niet je werkelijke emailadres achterhalen. Misschien ligt in die hoek wel een oplossing?

:)

Laatst bewerkt:
Hallo,
Bij bravenet.com krijg je tegenwoordig een gastenboek waarbij je moet een code moet over typen, kijk maar eens op http://pub10.bravenet.com/guestbook/847668255/ dus robots kunnen hier niets mee.
Bovendien kun je ongewenste berichten verwijderen.

Nick uit een donker Zuiden,

PS laat aub geen ongewenste berichtjes achter... ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan