gastenboek op xs4all

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Ik kan geen reacties sturen op gastenboeken van sx4all sites, waaronder die van mij: www.xs4all.nl\~schaika

Het schijnt met Norton Internet Explorer te maken te hebben.

Met Norton krijg ik deze foutmelding:
Guestbook error
Sorry, your browser does not support the REFERER field. You cannot add entries to this guestbook.
(Either that, or this script was not set up properly yet, in which case the site owner should read the documentation.)

Zonder Norton krijg ik
Guestbook error
The file /home/s/schaika/WWW/viewguest.htm owned by userid 526744 on www.xs4all.nl is not writable by the cgi-bin user (nobody). Complain to the administrator of site http://www.xs4all.nl/~schaika/ (schaika@xs4all.nl) that the permissions should be fixed.

The administrator probably forgot to chmod 606 /home/s/schaika/WWW/viewguest.htm.

Die administrator ben ik dus....
Ik heb op de helpdesk van xs4all naar referer gezocht: geen hits!
chmod geeft wel een hit: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/unix_website/algemeen/chmod_faq.html
maar daar snap ik niets van.

HELP!! Hoe krijg ik gastenboeken aan de gang met Norton wel ingeschakeld.

Laatst bewerkt:
hoort de opbouw van:
<form action=/cgi-bin/guestbook/viewguest.htm method=post>
Niet zo:
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" u-file="guestlog.htm" s-format="HTML/DL" s-label-fields="TRUE" s-builtin-fields="Date Time REMOTE_USER" s-form-fields -->

En op de plek van u-file vul je dan de locatie in waar jouw log.htm staat.

Voor de rest, het antwoord zegt het al, je hebt nog geens toestemming gegeven om te laten schrijven door derden, ik vrag me alleen af waar je dat dan kunt melden, die chmod 606 zou toestemming moeten geven op het form voor derden om te mogen schrijven.

PS: voordat je veranderingen plaats laat nemen, eerst een backup maken hoor, ik weet het ook niet zeker.

Hallo JJW en AJT

Die regel <form action=/cgi-bin/guestbook/viewguest.htm method=post> kom ik op allerlei andere xs4all gastenboeken ook tegen.
Ik krijg de viewguest.htm en de signguest.htm pagina's netjes in beeld: die staan in de root.

Ik heb je voorstel toch maar even uitgeprobeerd:
zowel met als zonder Norton volgt deze melding:
Not Found
The requested URL /~schaika/--WEBBOT-SELF-- was not found on this server.
Apache/1.3.29 Server at www.xs4all.nl Port 80

Dit is het script dat xs4all zelf aanbiedt:

<FORM METHOD="POST" ACTION="/cgi-bin/guestbook">
<INPUT TYPE="text" NAME="from">
<INPUT TYPE="text" NAME="homepage">
<TEXTAREA NAME="body" ROWS=10 COLS=60></TEXTAREA>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="required" VALUE="from">
<GUESTBOOK NoHost Reverse>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Verstuur">
</FORM>

Die eerste regel is niet compleet, maar nadere uitleg geven ze niet.

Van dat chmod 606 gedoe snap ik niets.
Hoe 'zet je de chmod naar 606'????

Laatst bewerkt:
maar je draait precies de FORM METHOD en FORM ACTION om als dat ze bij xs4al aanbieden en zoals mijn frontpage hem aanmaakt als ik een nieuw gastenboek maken gaat.
Mischien zit hem daar de truc wel in, ik zou ook nog niet weten waar je die chmod naar 606 moet zetten, zover was ik nog niet gekomen op google.

HIER een stukje uitleg over het gebruik van CHMOD functie in html.
Mischien wordt je er wijzer van, je schijnt in ieder geval de chmod functie te moeten combineren met code 606 en de file die geschreven mag worden op de remote site, dus dat zal je file zijn waarin uiteindelijk je gastenboek geschreven staat.

Hallo JJW

Ik heb even <form method=post action=/cgi-bin/guestbook/viewguest.htm> geprobeerd, maar de volgorde van method en action maakt niets uit: nog steeds dezlefde foutmeldingen.

Met
http://www.xs4all.nl/~schaika/viewguest2.htm
kun je het gastenboek met link naar signguest in beeld krijgen.

Laatst bewerkt:
En dat chmod toevoegen zoals ik in die link had laten zien, dat heb je nog niet geprobeerd?

Hallo JJW
Het blijft modderen hoor.

Een link naar chmod 606 kan ik niet vinden. Waar heb je die verstopt?

Ik heb ook dit nog geprobeerd:

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" /cgi-bin/guestbook/viewguest.htm" s-format="HTML/DL" s-label-fields="TRUE" s-builtin-fields="Date Time REMOTE_USER" s-form-fields -->

Dat werkt niet omdat http://www.xs4all.nl/~schaika/--WEBBOT-SELF-- niet wordt gevonden

Het is overigens een frontpage constructie die zich automatisch schijnt aan te passen wanneer je upload uit forntpage: een vereiste als je dit aan de gang wilt krijgen.
Ik gebruik geen frontpage.

Daar heb je gelijk in sorry ik ging er van uit dat je frontpage gerbuikten.
Die Link staat HIER dan nog maar een keer.

Even offtopic maar.....
Hoe leuk ik dit ook vindt om te doen, ik ga nu eerst eens een paar uur slapen, morgen weer een dag.

Hallo JJW
Geweldig idee: ik zie het ook niet zo scherp meer.

Overigens snap ik helemaal niets van de info in de link die je me juist stuurde.

Ik gebruik dreamweaver.

We gaan er de volgende keer mee verder.
Weltrusten.

EUREKA!!

Een nachtje slapen doet wonderen!
Het gastenboek werkt !!
Iedereen moet 'rechten' hebben om iets in het gastenboek te kunnen schrijven. Dat moet je regelen met chmod 606.

Lees meer op http://home.euronet.nl/tools/help/scripts.php?lang=ned&textonly=no&page=guest

met name:
Windows:
Klik op de rechter muisknop in het FTP scherm. Er zal een menu verschijnen.

Je moet dus in de ftp directory zijn.

Daar kom je als volgt in met IE:
ftp://inlognaam@ftp.xs4all.nl
Je krijgt dan een schermpje om je wachtwoord in te voeren en dan kom je op je ftp domein.

Iets met chmod zie ik niet, maar klik ik met rechts op het gastenboekbestand (viewguest2.htm) dan kan ik een serie vakjes selecteren. Welke precies nodig zijn moet ik nog nader uitzoeken. Ik heb ze nu allemaal aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Teacher dit sloeg niet op jouw hoor. Mijn excuus als je je persoonlijk aangevallen voelde dat is niet de bedoelling geweest.

Het gastenboek op mijn site www.tomas-sander-skippy.tk draait inmiddels en ik heb redelijk in de smiezen hoe het werkt

Je komt via die link op ons domein bij xs4all terecht.

Van xs4all heb ik gisteren eindelijk gehoord dat je meerdere gastenboeken tegelijk kunt draaien (wel elk met een eigen naam natuurlijk).

Om foutmeldingen te voorkomen moet je op de ftp locatie eigenschappen van het viewguest.htm (of hoe je het ook noemt) aanpassen, anders krijg iedereen die iets wil toevoegen een foutmelding omdat ze geen rechten hebben om iets toe te voegen.

Ik heb helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag hoe ik de eigenschappen van het gastenboek bestand (het bestand waar de reacties inkomen). Met het chmod verhaal in eerdere antwoorden kan ik niets. Ik kan wel inloggen op het ftp domein en bij het bestand kiezen voor eigenschappen.

Dus heb ik het in een testversie maar zelf uitgeprobeerd: om rechten toe te kennen moet je in de eerste kolom (Lezen) alles aanvinken, de tweede kolom ( Schijrven) ook en in de derde kolom (Uitvoeren) alleen de Eigenaar.

Ik moet het nog even testen vanaf een andere PC om het zeker te weten, maar ik denk wel dat dit werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan