gastenboek php?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soundguy

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2007
hallo mensen,

ik heb op internet een gastenboek gevonden. maar bij config.php moet ik iets invullen maar ik weet niet waar ik het vandaan moet halen, dit staat er:
PHP:
<?php
session_start();
$dbhost = "localhost";			// enter the database host address here, most likely 'localhost'
$dbuser = "";				// enter the database username here
$dbpass = "";				// enter the database password here
$dbname = "";				// enter the database name here
$tableprefix = "mn_";			// enter a table prefix here to prevent duplicate tables. You can leave this as it is if not sure
$sessionprefix = "mn_";			// enter a session prefix here to prevent duplicate sessions. You can leave this as it is if not sure
$version = 1.5;
mijn vragen: de database host is dat gewoon de ftp?
waar moet ik een database vandaan halen?
en tja dat was het...

kan iemand mij helpen?

greet soundguy

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult een MySQL database tot je beschikking moeten hebben wil je dit script kunnen gebruiken.

Van die database moet je dus ook de gegevens invullen.

De databasehost is in 99% van de gevallen localhost dus daar moet je niets aan veranderen.
De database is een database die je zelf hebt aangemaakt vaak mbv van phpmyadmin je geeft binen phpmyadmin ook een gebruiker met password op.

i.d.d. dit is altijd de mySQL database die je tot beschikking hebt.

Meestal is de server local host, de username is of Root, of de username die je hebt ontvangen van je profider, en het wachtwoord is leeg of het wachtwoord dat je hebt ontvangen.

Database naam moet ej zelf aanmaken via configuratie van je webbeheerder, of heb je ook al ontvangen.

Heb je geen mySQL op je locale profider, dan kun je eventueel thuis of via andere webistes eens mySQL toevoegen. i.p.v. localhost wordt het dan het adres van de specifieke database.

Heb je geen mySQL op je locale profider, dan kun je eventueel thuis of via andere webistes eens mySQL toevoegen. i.p.v. localhost wordt het dan het adres van de specifieke database.

waar kan ik die aanmaken dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan