DarkFeather
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2004
Okee, denk dat de titel errug onduidelijk is, maar ik wist niet hoe ik mijn probleem kort moet omschrijven.
Het probleem is als volgt. Ik heb een gastenboek geschreven, waar de berichten in een .txt-bestandje worden opgeslagen. De gebruiker vult een formuliertje in en dan wordt het formulier naar het volgende bestand gePOST:
invoeg.php:
Nu gaat alles goed, maar de enters in het bericht ($message) worden vervangen door een enter (het wordt zo'n mooi blokje in kladblok) en <BR>. Wat moet ik doen om te zorgen dat het alleen maar <BR> wordt en geen blokje meer?
Als het niet duidelijk is kijk even in de bijlage! (Ff rechtermuisknop en dan opslaan als (of save target as)!
Het probleem is als volgt. Ik heb een gastenboek geschreven, waar de berichten in een .txt-bestandje worden opgeslagen. De gebruiker vult een formuliertje in en dan wordt het formulier naar het volgende bestand gePOST:
invoeg.php:
PHP:
<?php
if ($message != '')
{
$message = str_replace ("\n","<br>",$message);
$message = strip_tags ($message, '<br>');
$newRow = '<TABLE width="100%"><TR><B><A HREF="mailto:' . strip_tags ($mail) .'">' . strip_tags ($name) .'</A></B><I> schreef op ' . date('d.m.Y H:i') .
'</I></TR><TR>' . ($message) .
'</TR></TABLE>';
$oldRows = join ('', file ('guestbook.txt') );
$fileName = fopen ('guestbook.txt', 'w');
fputs ($fileName, $newRow . chr(13) . chr(10) . $oldRows);
fclose ($fileName);
}
?>
Nu gaat alles goed, maar de enters in het bericht ($message) worden vervangen door een enter (het wordt zo'n mooi blokje in kladblok) en <BR>. Wat moet ik doen om te zorgen dat het alleen maar <BR> wordt en geen blokje meer?
Als het niet duidelijk is kijk even in de bijlage! (Ff rechtermuisknop en dan opslaan als (of save target as)!
Bijlagen
Laatst bewerkt: