gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
kan iemand mij uitleggen hoe ik een gastenboek kan maken in html

of is dit aleen mogelijk in php ?

met vriendelijke groet

jordie

Er is zoals mijn voorganger al zij wel degelijk php nodig voor een gastenboek, maar je hebt niet zo -heeeeel veeel- kennis nodig, hier is een code voor een simpele handler (moet je er je forum wel naartoe action-linken he!)

PHP:
<?php
$fp=fopen("berichten.php", "a");
fwrite($fp, "Door $_POST[naam]<br><hr>$_POST[bericht]");
fclose($fp);
header("location: berichten.php");
?>

Is echt een heel simpele, onbeveiligde variant. Je moet ook even in je form dit zetten:

PHP:
method=post

en natuurlijk de name attributen de waardes geven die in dat ding staan, even kopieëren, en hij doet het.. maar, ik raad het je niet aan omdat er niets van beveiliging op zit, maar dit is maar een voorbeeld..

Succes

Damiaan Reijnaers

Er is zoals mijn voorganger al zij wel degelijk php nodig voor een gastenboek, maar je hebt niet zo -heeeeel veeel- kennis nodig, hier is een code voor een simpele handler (moet je er je forum wel naartoe action-linken he!)

PHP:
<?php
$fp=fopen("berichten.php", "a");
fwrite($fp, "Door $_POST[naam]<br><hr>$_POST[bericht]");
fclose($fp);
header("location: berichten.php");
?>

Is echt een heel simpele, onbeveiligde variant. Je moet ook even in je form dit zetten:

PHP:
method=post

en natuurlijk de name attributen de waardes geven die in dat ding staan, even kopieëren, en hij doet het.. maar, ik raad het je niet aan omdat er niets van beveiliging op zit, maar dit is maar een voorbeeld..

Succes

Damiaan Reijnaers
zou je dan een script voor mijn website www.jordie91.nl kunnen maken?

met vriendelijke groet

jordie scheepers

Guestbooks zijn tegenwoordig allemaal beveiligd, c.q. spamvrij.
Met een onbeveiligde krijg je een hoop spam/bagger.

De download link die ik noemde voldoet eraan.

:)

uitleg

ik zou graag dat scriptje gebruiken. zeg nou niet dat ik dom ben.., voor beveiliging zorg ik zelf. Maar ik kom er niet uit. Welke php bestanden moet ik aanmaken? Hoe moet berichten.php eruit zien?

zoiets kan ik ook wel vinden, heb ik ook, maar ik wil het gewoon zelf hosten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan