Gastenboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Momenteel gebruik ik een geweldig gastenboek, waar mijn klanten hun ervaring delen met andere mensen.
Dit gastenboek verdwijnt in 2017 en dan raak ik ook al mijn reviews kwijt, wat uiteraard heel vervelend is. Al mijn klanten hun reactie, ervaringen en dergelijke, kunnen dan niet meer gelezen worden door anderen.

Nu kan je overal wel een gastenboek aanmaken en ik heb er nu wel eentje aangemaakt gewoon om te kijken, (het is nog ver naar 2017, maar je weet nooit of men opeens de stekker eruit gaat halen. kan zomaar gebeuren natuurlijk.) maar ik kan moeilijk al die oudere berichten gaan overtypen, plus dat dan de data niet klopt van plaatsen van het bericht. Alle berichten op vandaag staat ook zo vreemd. En ik vind die ik nu even heb aangemaakt, niet echt geweldig. En zo heb je er tig, en dus zat ik te denken aan zelf maken, of ja...............geen idee eigenlijk.
De website waar het boek aan vast zit, heeft zelf ook een gastenboek, maar dat is helemaal niets. De website host ik bij Strato en dat is echt heel amateuristisch, dat gastenboek dan hè. De rest is gewon goed!

Mijn vraag: hoe kan ik deze berichten veiligstellen en hoe maak ik zelf een gastenboek. Of is er ergens een gastenboek beschikbaar (zonder reclame) waarbij je dus de berichten kan plaatsen met opgave dan datum.
Mooier is als ik het gastenboek van nu kan overnemen in een html of zo, maar ik weet niet of dat kan. En ik heb daar geen kaas van gegeten.

het gastenboek wat ik nu hebt is: http://www.guestbook4you.be/gb/gb.php?id=375

Even op de site gekeken. Ze lijken heel open en eerlijk (alhoewel de kosten van hosting juist dalen i.t.t. hun bewering). Je zou kunnen vragen of ze een dump van jouw stukje van de database willen maken. Dit kun je dan later importeren in een gastenboek van jouw keuze.

En een tip. Als je ergens erg van afhankelijk bent kun je beter voor een betaald product kiezen. Er is dan in ieder geval een juridische overeenkomst tussen jou en de andere partij. Dat geeft je al iets meer mogelijkheden als er iets aan de hand is. Bij gratis producten heb je helemaal niks in handen.

Ik betaal voor het gastenboek om de reclame eruit te krijgen. Dus ja.............dit is betaald tot juni 2013. Daarna zal ik weer moeten betalen, maar als ze er in 2017 mee op houden, wil ik dat dan nog wel.

Ik zou ze kunnen mailen, maar er staat dat ze geen antwoord meer geven op mails. Dan kan ik blijven mailen, maar als er geen antwoord komt.

Hopelijk heeft iemand hier een goed idee?

Ik ben nog eens terug gegaan naar jouw gastenboek. Het zijn welgeteld 5 pagina's. Kwestie van 10 minuten knippen en plakken, dan heb je de data in Word.

Hoef je alleen maar de data nog in je nieuwe gastenboek te importeren. Hoeft ook niet moeilijk te zijn. De meeste gebruiken iets van mySql aan de achterkant en daar kun je in een uurtje de gegevens wel aan toevoegen. Inclusief datum, tijd en gebruikersnaam.

Hahaha, 10 minuten? Nou, ik denk zelf wel dat ik wat langer bezig ben, maar vooruit.
En hoe ik dat dan moet importeren..........................geen idee wat je allemaal zegt, ik schreef tenslotte al, ik heb er geen kaas van gegeten.

Moet ik kijken hoe dat gastenboek bij Strato is (waar dus mijn website onder is gebracht), maar dat zei ik eigenlijk ook al, dat vind ik niets, beetje onprofessioneel.

Ik heb er nu eentje gemaakt bij 123gastenboek en die lijkt heel veel op die ik nu heb, maar ik kan daar niets importeren, behalve alles dus handmatig erin zetten, maar dan krijg ik de verkeerde datum.

Gastenboek zetten in :
1. Website met frames
2. In een nieuwe pagina laten openen
3. In uw bestaande html pagina zetten

is wel een mogelijkheid. Maar dan nog zit ik met die oude berichten die ik er in wil hebben.

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij deze producten -> https://www.google.nl/search?q=opns...398791132636e1&bpcl=35466521&biw=1920&bih=956

Deze kun je helemaal op je eigen webhosting plaatsen en ben je niet meer afhankelijk van anderen. Voordeel is meteen dat je toegang hebt tot de achterliggende database en je de gegevens uit je vorige gastenboek redelijk eenvoudig kunt invoeren, inclusief datum, tijd en gebruiker. Hoe dat moet willen we je best bij helpen, maar dat gaan we pas doen als je een keuze voor een produkt hebt gemaakt. De manier hoe een en ander precies moet is daar nogal van afhankelijk namelijk.

Thanx. Ik ga daar eens even naar kijken de aankomende dagen.
Ben nogal druk met alles en moet ook naar het ziekenhuis, maar zodra ik mij heb ingelezen en alles, kom ik hier weer terug. Bedankt zover !!

Ik heb zelf nu een goede oplossing weten te vinden.

Mijn site zelf zit bij Strato en die hebben ook een gastenboek. Deze vind ik dus helemaal niets, daarom wilde ik een andere oplossing.
Mijn tweede site die gekoppeld is aan de hoofdsite is gemaakt in Wordpress. Nu heb ik de plugin DMSgastenboek geïnstalleerd en het mooie wil dat ik nu al mijn berichten uit het gastenboek over kan zetten. Ik moet dan wel even kopiëren en plakken, maar ik kan wel de data veranderen. Dat is dus juist het mooiste, want het staat natuurlijk erg dom als alle ervaringen van mijn cliënten op dezelfde data zijn geschreven.
Op deze manier, met dus deze plugin, kan er dus gewoon weer nieuwe ervaringen ingezet worden. De link op de hoofdwebsite zet ik dus naar het gastenboek op mijn nevensite.

Ik blij!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan