Gateway verbinding verbroken??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ja, verbinding verbroken volgens PLAATJE maar toch internet, wel af en toe traag in vergelijking als ik de opdracht geef weer verbinding te zoeken, is er een optie in WinXP om dt permanent aan te zetten, hij hoeft van mij niets te verbreken.

grtjs jjw

Ik heb kabel en iemand gaf mij de volgende tip en zo doe ik dat dus al tijden: Ga naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, klik met rechtermuisknop op je verbinding, eigenschappen. Onderin zie je pictogram weergeven in systeemvak. Die moet je aanvinken. Vervolgens zie je 2 monitortjes op je taakbalk verschijnen. Met rechtsklik kan je daarmee de verbinding verbreken. Om weer verbinding te krijgen: rechtsklik op het pictogram Mijn Netwerklocaties (bureaublad), eigenschappen, rechtsklik op LAN-verbinding en maak een snelkoppeling, zet deze op je bureaublad, die vraag wordt je ook gesteld, klik op ja. Met dubbelklik op dat pictogram op je bureaublad breng je de verbinding weer tot stand.

yes

Goed bedoeld maar dit kan ook sneller door rechts te klikken op de al reeds monitor verschenen picto in de taakbalk, hierin zie je dan je het plaatje wat ik liet zien en twee keer klikken op gateway en hij maakt ook weer verbnding, maar het gekke is als er staat verbinding verbroken dat nog steeds alles het doet, soms niet altijd even snel voor mijn gevoel maar alles werkt wel, ik wil graag weten of ik ergens kan aangeven dat deze verbinding met de gateway continue mag zijn??

grtjs jjw

Mmm, vreemd verschijsel, ik weet het dan ff niet...:confused: Iemand anders vast wel. :)

Weinig reacies, kan ik wel snappen, het is dan ook maar een ongebruikelijk plaatje.
grtjs jjw

Volgens mij heb je die eerste niet nodig en gebruik je alleen het LAN.
Je hebt vast een router/modem situatie?

Mijn gok is dat je die ooit hebt aangemaakt in een andere situatie.
Of mis ik iets?

Frans

Nee de pc maakt die zelf aan, als ik opstart dan zie ik zeg 5 minuten alleen maar de lan verbinding staan en daarna dan maakt hij en icoon aan dat er ook een gateway beschikbaar is met de provider, op zich wel logisch want ik geef uiteraard in de lan instellingen op dat ik inderdaad achter een router zit en de gateway voor buiten de deur spelen moet ik dan wel opgeven.
Vandaar het icoon, alleen als ik een tijd wacht is volgens de pc de verbinding met de gateway verbroken volgens plaatje maar dat is hij werkelijk niet, ik wil graag weten waarom windows dit aangeeft en of ik dit ook op constant verbinding kan zetten.

grtjs jjw

Nou het is toch wel een moeilijk topic zo denk ik.
Ik heb er zelf nog geen verklaring voor, zo en zo niet waarom de gateway picto ook zo laat komt.
Maar goed de vraag heeft alvast status opgelost.
Nogmaals dank voor het meedenken.
Grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan