gateway ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikrick

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo,

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat dit hier hoort.

Ik heb een computer op mijn kamer staan (XP home edition SP3) deze is met een lan kabel op onze router (grijze experiabox van KPN) aangesloten. Nu werkte setup laatst niet meer en dus heb ik dit gerepareerd met de XP CD-rom alles werkte weer goed tot na 10 minuten internet het begaf. computer uit/aan werkte weer goed maar weer na 10 minuten begaf internet het. toen klikte ik bij msn op probleem oplossen en die zei dat er een probleem was met de standaard gateway. dus ik tijdje aan het zoeken op meerdere fora en van alles geprobeerd; Router reset, vast IP adres, IPconfig/renew, driver reinstall van de netwerk kaart, ik heb ook nog mijn wireless kaart geprobeerd maar die gaf hetzelfde probleem. Het hele rare aan deze situatie is dat de laptop van mijn zusje en de computer beneden (allebei wireless) gewoon goed internet hebben.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen want ik wil heel graag weer met mijn computer op internet.

Groeten en alvast bedankt,
Rick

bedankt ik heb hierdoorheen gelezen en wat dingen geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem

Wat ik nu heb ingevoerd is:
IP: 192.168.2.5
Gateway: 192.168.2.1
Subnet: 255.255.255.0

DNS: 192.168.1.34
Alter. DNS: 192.168.1.66

(DNS zijn waarden van de KPN site)

(ik heb ditzelfde probleem ook als ik mij een IP laat toewijzen)

Deelt je KPN box dhcp uit en je router ook? Zitten ze niet beide in de zelfde ip range?

DNS-instellingen kan je het best op automatisch zetten.
Ik maak gebruik van DynDNS Internet Guide, super handig.
Daar word je internet ook sneller van.

@error53 Wij hebben geen aparte router mijn computer is met een cat-5 (LAN) kabel direct aangesloten op de Xperia box en de dhcp staat aan.

en het ip van mijn router is 192.168.2.1 dus het lijkt me dezelfde range.

@WDHBGS dat DynDNS Internet Guide is dat een programma? maar ik zal wel even proberen DNS op auto te zetten

En ik zie nu trouwens ook dat Google chrome zegt dat de DNS lookup is mislukt

Nee, je kan op de site van DynDns een een gebruiker aanmaken en dan kan je de DNS-instellingen goed instellen.

Echt WDHBGS hou eens op met die waardeloze tips, ik heb er al een hoop gezien vandaag. Raakt kant noch wal

@ ikrick: Even voor de duidelijkheid: Heb je nou een experiabox en een aparte router? Beide apparaten kunnen DHCP uitdelen. Delen ze beide dezelfde DHCP range uit, dan kun je problemen krijgen, zou dat het niet kunnen zijn?

Voorbeeld:

Experiabox: heeft ip range 192.168.1.100 - 192.168.1.255
Router: heeft ip range 192.168.1.100 - 192.168.1.255

Indien dit het geval is, dan kun je de router beter even degraderen tot switch/wireless accesspoint. Op die manier krijgt de router gewoon ip adressen doorgesluisd van de experiabox. Je moet dan wel dhcp uitzetten op de router en de router een vast ipadres geven binnen de IP range van de experiabox, maar buiten de DHCP range. In dit voorbeeld zou dat dan bijvoorbeeld .99 kunnen zijn.

Nog duidelijk?

Of heb ik de situatie niet duidelijk?

Laatst bewerkt:
Echt WDHBGS hou eens op met die waardeloze tips, ik heb er al een hoop gezien vandaag. Raakt kant noch wal

100% meen eens. DNS servers van DynDNS kunnen ook moeilijk sneller zijn dan die van je provider omdat de servers van de provider dichterbij staan en dus sneller antwoord kunnen geven.

@TS, je DNS servers verwijzen naar 192.168.1.* dat is een intern IP adres. Om dit te laten werken heb je dus twee DNS servers in je thuis netwerk staan en een andere router dan de Experiabox om dit mogelijk te maken. Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.

Volgens Google zijn de IP adressen van de DNS server van KPN: 195.121.1.34 en
195.121.1.66 Probeer deze eens.

Om te testen kun je ook de openbare DNS server van Google instellen: 8.8.8.8
Deze zou ik alleen als test proberen, Google verzameld al meer dan genoeg informatie over je surf gedrag en de DNS servers van je provider kunnen sneller antwoord geven.

@error53 nee wij hebben alleen een experia box.

@PST sorry je hebt gelijk ik had het hier verkeerd ingevoerd maar op mijn computer had ik wel 195.121.1.34 ingevoerd maar toch bedankt voor het opzoeken. ik zal die DNS van google eens proberen.

Maar ik heb ook nog steeds problemen met mijn gateway (MSN zegt dat ie offline is) en dat heeft volgens mij toch niks met de DNS te maken?

(Nog even allemaal bedankt voor jullie hulp ik waardeer het zeer en hoop dat het snel opgelost is :))

Okee om een reden zit ik weer op het punt waarbij internet er na tien minuten weer afligt ik snap echt helemaal niks meer hiervan of kan dit iets te maken hebben met de lengte van een license van de router ofzo? Dit lijkt mij raar want de andere computers doen het gewoon goed

Als je weer zo'n moment hebt, open dan even een dos box via windowstoets + r en typ cmd in.
In het zwarte scherm typ je dan ping google.nl Krijg je dan de melding dat de naam niet kan worden omgezet?

Typ daarna ping 8.8.8.8 Krijg je dan antwoord?

okee ik heb dit gedaan (ik zit weer in die 10 minuten en hij zegt dat er een time-out is bij het pingen dus niks over dat de naam niet kan worden omgezet (8.8.8.8 is ook time out) hij zegt dat het IP adres van google 74.125.77.104 is

En ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ik krijg de laatste tijd ook steeds meldingen over mijn HID non user data input filter maar dit is toch van de muis etc.

Laatst bewerkt:
en nu heb ik weer iets nieuws leuks... Met een zwaar verouderde IE (weet zo even niet welke ) kan ik wel online maar google chrome wat ik al jaren gebruikt heb zegt dat de toegang tot alle site's geweigerd is...

Laat maar dit werkt weer ???

Alhoewel ik misschien nu ook begin te denken aan een virus want MCAfee werkt nu ook niet meer(het start wel op maar dan krijg ik een wit scherm maar het loopt vervolgens niet vast ofzo)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb je een keer een handeling verricht die alles blokkeerd. Weer terug naar het oude chroompje doe je zo.
1.Klik op het pictogram 'Gereedschap' (sleutel rechts boven) in de browserwerkbalk.
2.Selecteer Opties (Voorkeuren voor Mac en Linux; Instellingen voor een Chromebook).
3.Klik op het tabblad 'Geavanceerde opties'.
4.Klik op Instellingen voor inhoud.
5. Blader omlaag naar het gedeelte 'Locatie' op de pagina die wordt weergegeven. Selecteer de standaardtoestemming voor toekomstige locatieverzoeken: ◦Toestaan dat alle sites mijn fysieke locatie bijhouden: selecteer deze optie om alle sites automatisch toegang te verlenen tot uw locatie.
◦Mij vragen wanneer een site mijn fysieke locatie probeert bij te houden: selecteer deze optie als u een waarschuwing in Google Chrome wilt ontvangen wanneer een site vraagt om uw locatie.
◦Niet toestaan dat sites mijn fysieke locatie bijhouden: selecteer deze optie om siteverzoeken om uw locatie automatisch te weigeren.

Klik op Uitzonderingen beheren om eerder verleende toestemmingen voor specifieke sites te verwijderen. Dan zou je er toch op koeten kunnen. Laat eens weten.

groet Manamana. ;) Wat is er allemaal aan de hand met dat dingetje van je.

Laatst bewerkt:
ik had gisteren na 2 of 3 keer opnieuw opstarten opeens Chrome weer terug maar nu startte ik vanochtend de computer opnieuw op en nu ligt chrome er opnieuw uit(nog steeds alles geweigerd).

En ik heb dat wat je schreef geprobeerd maar ik heb geen enkele uitzondering in die lijst staan

We geven het niet op zie je wel he, gezien alle reacties. Verdere hulp dan. Het is een tweak site voor chrome. Erg leuk om te lezen. Je kunt Plugins, Thema's, Tips, Nieuws en FAQ bekijken alles in een. Is dit wat.
http://chrometweaks.nl/chrome/chrome-tips

Groet Manamana ;)

Ik denk dat ik het hele probleem wel weet... volgens mij heeft MCafee zwaar gefaald en heeft mijn computer een flink griepvirus; alles is langzaam, sommige dingen werken niet meer (waaronder MCAfee zelf...) maar ik ga morgen denk ik heel XP compleet nieuw installeren in de hoop dat dat nog iets oplost.

Heeft iemand nog andere ideeën die zouden kunnen werken?

In ieder geval allemaal hartstikke bedankt voor jullie tijd en moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan