GB verplaatsen van D naar E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levting

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,

Ik heb een Asus eee pc. En ik ben eigenlijk een leek die is gaan knoeien met een soortig partition programma.

Ik heb 1 schijf verdeeld onder 2 letters: D en E.

Systeem werkt op E, de rest sla ik allemaal op op D.

Nu krijg ik steeds de melding dat ik te weinig space op mijn E schijf heb, en dat klopt.

Hoe in godsnaam krijg ik wat GB van mijn D schijf naar mijn E schijf??

Die Paragon partition geeft me een schijf erbij wat ie ook weer van die E af heeft gehaald en dat wou ik dus niet.

HELLLUP!

Kan zeker. Er zijn diverse programma's in omloop die het kunnen. Ik zou het proberen met de software van http://www.partition-tool.com/?gclid=CJyZxsvsnp8CFUgA4wodXRNkIw

Je maakt eerst de tweede partitie zoveel kleiner aan de voorkant als je nodig hebt om de eerste te vergroten, dan vergroot je de eerste partitie met de vrije ruimte die er achter is onstaan.

Zorg dat je een kopie hebt van belangrijke data: als er iets mis gaat bij deze bewerkingen dan kan het desastreus zijn voor de bestanden die je nu op de schijf hebt staan. Een schijfcontrole van te voren is geen slecht idee.

Uuhmmm???

Dus ? Sorry maar dat begrijp ik niet...

Kan dat niet bij Schijfbeheer of ergens? En moet ik nu eerst die PARGON partition verwijderen?

Nee mijn vraag is niet beantwoord en ook niet opgelost maar ik laat het hierbij want het heeft blijkbaar weinig zin om hier mijn vraag te stellen.

Alsnog bedankt.

Nee mijn vraag is niet beantwoord en ook niet opgelost maar ik laat het hierbij want het heeft blijkbaar weinig zin om hier mijn vraag te stellen.

Alsnog bedankt.

Het heeft duidelijk wel zin om je vraag hier te stellen.
Met het voorgestelde progje gaat dat prima.
alleen jij doet waarschijnlijk iets dus niet goed;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan