GDI+ En 3D

Status
Niet open voor verdere reacties.

madrofiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Hey,

Zou het mogelijk zijn om met GDI+ een Full 3D Engine te maken?

Ik ben al een beetje bezig geweest en tot mijn verbazing haalde ik 20.000+ FPS. :shocked:
Dit was dan 1 Blokje(Rectangle) op het scherm.

Zou mij wel gaaf zijn om dit voor mekaar te krijgen :P

Groet.
Ronald Mourik

Laatst bewerkt:
pff is misschien wel mogelijk moet je wel goed in wiskunde zijn
je maakt dan van 2D een soort 3D scherm net alsof je op een papier tekent, een kubus ofzo

maar 1 blokje is niet zoveel maar als hij grote dingen moet gaan tekenen op een scherm dan krijg je waarschijnelijk heel lage FPS, waarom hou je het niet makkelijk en leer je gewoon DirectX (3D)

Het 3D naar 2D is geen probleem :thumb:

Ik heb al een programmatje gemaakt die 3D beelden laat zien :)
(Het is alleen een coding zooi geworden)

Ik wil geen DirectX gebruiken omdat dat niet leuk is :P
Ik wil zelf 3D maken das veel leuker :P

Ik ga gewoon proberen of ik een 3D Engine kan maken en de FPS zo hoog mogelijk te houden.

Bedankt voor je reactie!

PS: Als ik klaar ben dan laat ik het wel zien :cool:

EDIT:
10.000 Rectangles (Calculate + Drawing) = 40Fps
20.000 Rectangles (Calculate + Drawing) = 25Fps
Dus dat wordt nog moeilijk :P

Laatst bewerkt:
okej, tis niet zo heel goed maar toch :)

3424 Vertex
3122 Faces

En toch 40Fps, valt vies tegen.

43176788un0.png

3D in GDI+ is geen goed idee. Als je het al zover krijgt dat het werk gaat het waarschijnlijk enorm traag gaan. Dit komt doordat de CPU elke triangle zelf manueel gaat moeten tekenen. Wanneer je bijvoorbeeld OpenGL of DirectX gebruikt kan je ipv alle vertices zelf te maken objecten in bepaalde vormen doorsturen naar een GPU die dan je vorm omzet in beeld. Verder is GDI+ een windows core onderdeel ontworpen voor de Windows GUI te tekenen.

Ik weet dat OpenGL en DirectX veel beter is dan dit, Maar het gaat hier eigenlijk niet om dat ik een spel of zoiets wil maken. Dit gaat mij meer om de "experience" van het code. :P

Je hebt gelijk over dat de CPU nu alle Calculaties doet maar toch heeft de GPU er ook werk aan.
Als ik alles in de GPU had kunnen laten doen had ik dat gedaan :P

CPU = 15 - 30%
GPU = 30 - 50%
GRam = 10% @ 20.000 Triangles

Na wat optimaliseren van de code is het nu wel al gelukt om 30FPS te houden met 50.000 Triangles

Misschien wordt het wel iets :P haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan