• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geïmporteerde gegevens uitsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shevchenko

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Wat voor formule heb je nodig als je geïmporteerde gegevens wilt uitsplitsen?

Bijv. dat hij een bepaalde grootboekrekening automatisch verwijst naar een ander werkblad, waar die grootboekrekening ook staat.

Bekijk bijlage Uitsplitsen.xls

Hyperlink

Ik denk dat je het beste een hyperlink kunt maken van de cel waarin je het nummer van de grootboekrekening hebt staan. Of is dat niet voldoende?

Wat dan?

Beschrijf eens wat uitgebreider wat je dan wel wilt. Zo kan ik, en waarschijnlijk ook andere helpers, er niks mee.

Zoals je onderaan ziet, staat er voor elke vestiging een werkblad. Nu heb ik dus als voorbeeld even 3 vestigingen vermeld. die moeten alle 3 gekopieerd naar hun eigen tabblad. en uiteindelijk wil ik dat alleen het bedrag wordt vermeld. en alles moet automatisch gaan. anders is het heel veel werk om alles in de juiste tabbladen neer te zetten.

Ik ben zover gekomen:
deze formule staat in het tabblad van vestiging 1:
=als(Blad1!B:B=waarde(1);als(Blad1!C:C=waarde(200);als(Blad1!D:D=waarde(15);Blad1!E4);0);0);0)

Laatst bewerkt:
Je formule geeft me een idee van wat je wil bereiken, maar ik kan het mis hebben:

Ik heb van je lijst met gegevens een benoemd bereik gemaakt en het 'Data' genoemd.
De bovenste twee rijen op werkblad '1' bevatten criteria, en vervolgens is er de formule
Code:
=DBSOM(Data;Blad1!$E$3;'1'!B1:D2)
... waarmee uit het bereik 'Data' alles uit de kolom onder Blad1!E3 wordt opgeteld als het voldoet aan de criteria in B1 : D2.

Ik ben benieuwd of dit is waar je naar op zoek bent. En nog veel benieuwder naar wat je hier _uiteindelijk_ mee wilt bereiken.

Groenten, Marcel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan