Geïnfecteerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weezer22

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Beste,

Vanmiddag wanneer ik mijn laptop opzette, kreeg ik plotseling ongeveer drie à vier keer binnen de vijf minuten de melding van McAfee dat er een trojaans paard gevonden was. Het kon blijkbaar ook terug verwijderd worden. McAfee zei dat het virus c:\windows\system32\explorer.exe was. Daarna hielden de meldingen terug op. Nu heb ik absoluut geen last van een tragere processor of dergelijke.
Maar in de recente gebeurtenissen van de virusscanner staat dat systemguards vanmiddag een éénmalige wijziging op de computer hebben toegestaan in het proces c:\windows\system32\explorer.exe. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\microsoft\windows\current version\run\barsakaexplorer.exe

Google levert niet echt iets op.
Weet iemand hier meer over en moet ik ongerust zijn?

Mvg,
Wouter

Ok bedankt. Ik had al gegoogled, maar het is altijd leuker om een persoonlijke mening te krijgen. :p
Het is me gelukt denk ik om mijn computer weer normaal te krijgen. Om de één of andere bizarre reden blokkeerde de barsaka explorer.exe enkele processen. Zo startte msn niet meer automatisch op, terwijl ik helemaal niets aan de instellingen heb veranderd. Het aantal processen zit normaal rond de 80 terwijl het toen rond de 70 zat.
Nu ja, dankzij met hijackthis barsaka explorer te fixen is het probleem schijnbaar opgelost. Windows gaf de melding zich hersteld te hebben van een onverwachte fout of zoiets en plots was msn en nog een ander programmaatje er weer. Het aantal processen schommelt weer rond de 80.
De pagina die mij heeft geholpen: http://forums.techguy.org/malware-removal-hijackthis-logs/608764-solved-generci-host-win-32-a.html. Wie weet voor iemand met hetzelfde probleem.

Nog even een klein probleempje: Weet iemand hoe het komt dat telkens ik windows opstart er een venster van windows explorer verschijnt? Ik kan het gewoon wegklikken en dan blijft het weg, maar het is wel lastig. En vooral vreemd: hoe komt dat nu weer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan