Geïnfecteerde laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wappie123

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Berichten
54
Hallo,

Via mp3skull heb ik een aantal mp3 bestanden gedownload maar blijkbaar was 1 bestand geïnfecteerd. Het virus heeft al mijn systeemherstelpunten verwijderd, ook loopt explorer.exe na 10 minuten helemaal vast waardoor ik niets meer kan doen. De opstartscan van Avast kan niets vinden en Malwarebytes loopt ook na 10/15 minuten vast waardoor de scan niet meer verder gaat. Ondanks dat ik wel een back-up van mijn belangrijke bestanden heb, heb ik weinig zin om Windows opnieuw te installeren. Heeft iemand nog tips om van dit virus af te komen?

Groet,
Rick
 
De scan met MBAM laten uitvoeren in safemode, is mogelijk de laatste redmiddel.
Of als echte laatste mogelijkheid is een rescuedisc downloaden van kaspersky en die laten lopen op die laptop/pc.

Zou eerst de mbam optie in safemode proberen
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb op advies van jackall de Kaspersky Rescue Disk 10 gedownload maar als ik de virusscanner van Kaspersky wil gebruiken staat mijn C: niet in de lijst om te scannen, hij herkent mijn Hard Disk niet. Alleen de verwijderbare media stations herkent ie. Door dit probleem te googlen ben ik meer mensen tegenkomen die dit probleem hebben.
 
Laatst bewerkt:
Niet herkennen van de C: schijf lag aan een opstartfout van Windows. Kaspersky is nu aan het scannen dus ik hoop dat ie wat vind...
 
Dankzij de tip van jackall en de rescue disc van Kaspersky is het probleem opgelost! Bedankt mannen!
 
Laatst bewerkt:
Toppie:thumb: dat het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan