Geïntegreerde videokaart onbruikbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mistermaru

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2012
Ik heb een videokaart in mijn laptop (NVIDIA GeForce GT 540M). Ik probeer nu Crysis 3 Beta te spelen maar ze zeggen "You need a DX11 capable GPU to play Crysis 3 MP Open Beta". Maar deze videokaart heeft DX11 en op CanYouRunIt staat ook dat ik Crysis 3 normaal kan runnen. Maar het lukt maar niet. Ik heb ergens gelezen dat ik mijn Intel HD Graphics (ingebouwde videokaart ofso?) moet gaan disablen. Alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen. Kan iemand mij helpen, Alvast bedankt.

Kun je aanpassen in je bios

Laptop opstarten en vervolgens je BIOS openen (afh van je model laptop - maar meestal door het indrukken van een toets, of toetscombi bijv 'ESC', 'DEL', F10). In een van de BIOS menu items zul je optie vinden om je geintegreerde netwerkkaart uit te schakelen.

Bij de 3D settings in het configuratiescherm van nVidia bij program settings is die kaart voor die game niet in te stellen?
Die kaart heeft ook die Intel nodig om te kunnen werken en denk niet dat die is uit te schakelen in de bios.

Als je even die rode lettertjes leest onder aan het bericht van ''Lange Pier'' dan kunnen we je misschien beter helpen.

In de tussentijd....
Het zou kunnen dat je net als velen lijd onder een bug in de drivers van de Nvidia grafische kaart.
Als je engels een beetje goed is dan zou je de volgende suggesties kunnen proberen: http://forums.whirlpool.net.au/archive/1690829

Ik heb hetzelfde probleem. Alleen dan met de geforce gtx 660m. Ik heb voor de 660m en de intel 4000 allebei de laatste drivers geinstalleerd maar ik kan als nog niks veranderen in het NVIDIA configuratiescherm aan wat de voorkeur grafische processor is of aan welke gebruikt word bij een specificiek programma.

Dit is op windows 7 64 bit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan