Geadviseerde videoresolutie monitor is niet correct - hoe aan te passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Voor m'n kantoorpc. een instapkaart gekocht - MSI met Geforce 210 (software is geïnstalleerd).
Aangesloten via HDMI kabel en ingesteld op geadviseerde resolutie (hoogste - 1920 x 1080)

Het beeld valt op dit moment aan alle kanten net een stukje buiten het scherm (Samsung 22').

Als ik de resolutie naar beneden aanpas, ziet het er al niet meer uit. Wat kan ik doen om dit te herstellen?
Voorheen (VGA?) kon je op de monitor dit subtiel aanpassen, maar nu kan ik dit niet meer vinden.

Volg deze even, probleem al op 2 Samsung 22 Inch monitoren gehad.
1 bij mijn buurvrouw en 1 bij een kennis, nooit kunnen oplossen.

Opzoeken wat de resolutie is van de monitor en de videokaart daar op instellen. In tegenstelling tot de oude CRT kun je de resolutie niet zomaar aanpassen. Beeld ziet dan inderdaad niet meer uit/onleesbaar.

Als de monitor op de juiste resolutie geen goed beeld geeft, dan deze aan Samsung retourneren ter oplossing van het probleem. Product hoort namelijk te voldoen aan de aangeboden specificaties. Garantietermijn is derhalve niet van toepassing. Fabrikant zou zich kunnen beroepen op het overschrijden van een redelijke termijn bij het indienen van je klacht.

Monitor is niet zo heel jong meer en klinkt toch vrij lastig.
Verbaas me er wel wat over.

Volgens mij moet je in geforce config en dan beeldscherm en daar iets met groote of scaling proberen
Hier was het effect ook een keer zo en was toen zo op te lossen ...

suc6

Al geprobeerd, maar gaf helaas geen resultaat.
Zonet maar eens de DVIkabel die ik nog had aangesloten en
nu is het opgelost.

weer veel dank voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan