• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geautomatiseerd?? rijen invoegen excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafmanager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
71
Hi,

Kan ik in het eerste tabblad op een handige manier bij elke rij 2 rijen invoegen?
Kan ik daarna makkelijk dezelfde ingevoegde rij selecteren om een formule te plakken (SOM.ALS)

Andere vraag, zelfde bestand andere tabbladen (ik heb het bestand natuurlijk vanwege pivacy aangepast) kan ik een GEMIDDELDE.ALS uit laten voeren over twee tabbladen met dezelfde indeling en codering alleen ander jaar?

Thanx alvast voor de oplossingen!
 

Bijlagen

  • predictie-realisatie question.xlsx
    85,1 KB · Weergaven: 22
hallo,
vraag 1 en 2 macrootje opmenem enz
som.als over welke waarden?
vraag 3 laat in je voorbeeld eens zien over welke waarden het gemiddelde moet worden berekend
en waar de uitkomst moet komen

groet sylvester
 
Hi Sylvester,

Thnx voor de macro tip!

Het bestand in z'n totaliteit is enorm, dus ik heb weer behoorlijk moeten knippen en plakken, maar op tabblad 2011 aan het einde heb je gemiddelde bij kolom 1 2 3 4 5. Dit is zo geselceteerd omdat hij het gemiddelde moet uitrekenen over de reguliere weken (waar geen vakantie of bijzondere dagn in vallen). Deze heb ik dus gecodeerd en dan wil ik per dag (ma di wo do vr) het gemiddelde hebben. Dit gemiddelde gerbuik ik weer in een andere berekening.

Maar ik wil eigenlijk dat hij in de uitslag over 2011 ook al de cijfers bekend over 2012 meeneemt. Nu heb ik twee gemiddelde, één in 2011 en één in 2012, maar als ik deze sommeer en deel is de weging niet juist, dus hij moet zonder de indeling van de werkmap te veranderen het gemiddelde berekenen per dag over 2011 en 2012.

De SOM.ALS gaat weer over andere data, maar ik denk dat ik daar met het opnemen van de macro wel uitkom. Ik begin de macro voeg de regel in en vervolgens alle formules, sluit de macro en pas dit toe op het gehele bestand. Zo ook voor de volgende regel met andere formules.

Thnx!
 

Bijlagen

  • predictie-realisatie question2.xlsx
    67,6 KB · Weergaven: 43
hallo Staf
zet onder je gemiddelde het aantal: =AANTAL(A4:A166)
dat wordt je weeg_factor voor het gemiddelde.

dus totaal_gemiddelde= (( aantal1 x gem1 ) + ( aantal2 x gem2 )) / (aantal1 + aantal2 )

groet sylvester
 
Hoi Sylvester,

Dit zou idd werken, maar dat betekent dat ik elke week, wanneer ik het document update met de laatste gegevens, de aantallen moet veranderen en aangezien het totale bestand updaten per week al veel tijd kost wil ik alles zo veel mogelijk automatiseren, dus weet jij, of iemand anders misschien of er toch een formule is, waarin ik het gemiddelde kan laten uitrekenen?

Thnx!
 
Stafmanager,


Kun je hier wat mee?
Kwam dit tegen op het WWW om de laatste gevulde cel te bepalen.
Dit kun je misschien in de formule verwerken. ( de uitkomst )
Code:
Sub LaatsteCelInKolomBepalen()
Sheets("Blad1").Activate
Range("O16").Value = Range("G65536").End(xlUp).Address
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan