geautomatiseerde smtp switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

whschimmel

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek voor een aantal laptopgebruikers binnen ons bedrijf naar een smtp switch. Deze moet automatisch schakelen tussen 2 smtp servers, namelijk onze eigen smtp server en de smtp server die de gebruikers thuis voor hun eigen internet provider gebruiken.

Bestaat dit? Het zou handig zijn als er bij het opstarten van outlook bijvoorbeeld wordt gevraagd van welke smtp server er gebruikt moet worden.

Alvast bedankt,

Wouter

Je kan in Outlook Express meerdere identiteiten aanmaken, zo kan je bij het opstarten van Oulook Express kiezen tussen meerdere accounts, het nadeel hiervan is dat je de email die je via de kantoor account hebt opgehaald niet via de thuis account kan bekijken. DIt werkt in de praktijk dus niet echt.

Ik zit op dit moment met het zelfde probleem. Ik moet ook een laptop configureren die met 2 verschillende ISP's werkt, thuis via bijv.wanadoo en op het kantoor via bijv, KPN.

Ik heb dit op de volgende manier opgelost:

In Outlook Express heb ik 2 accounts aangemaakt:
In beide accounts vul je dezelfde instellingen in, behalve de SMTP server naam, dat worden dus 2 verschillende namen: 1 van je thuis instellingen en 1 van je kantoor instellingen.
Je geeft ze elk ook een aparte naam: 1 noem je KANTOOR en 1 noem je THUIS bijv.

Eigenlijk gaat het alleen maar om het verzenden van email; email ophalen gebeurd niet op ISP niveau, (POP3 blijft thuis en op kantoor gelijk). Dus deze instellingen blijven bij bijde accounts gelijk.

In Outlook Express kan je bij de eigenschappen van de 2 accounts instellen: "Account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie". Als je dit bij 1 v.d. 2 accounts uitvinkt, wordt er niet 2 x dezelfde nieuwe email binnen gehaald. --> (Zie bijlage onderste regel)
Het ontvangen van email wordt nu uitgevoerd door 1 v.d. 2 accounts.

Bij het verzenden van email kan je bij de kop: "Van" nu kiezen tussen de 2 accounts: Kantoor en Thuis. Dus als je thuis zit verzend je de email via de knop thuis en op kantoor via kantoor. Je kan ook nog instellen welke je het meest gebruikt: dmv de standaarinstelling.

Je moet bij het maken van je email even opletten dat je de juiste lokatie kiest, anders krijg je een foutmelding dat de email niet verzonden kan worden.

Dit werkt perfect bij mij.

Probeer het maar eens uit,

Groeten Sander :cool:

Bijlagen

• Outlook Express.jpg
    Outlook Express.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Oh, ik zie net dat je Microsoft Outlook ipv Outlook Express wil gaan gebruiken.
In Outlook kan je dit ook op deze manier doen, ook 2 accounts aanmaken, het verzenden en ontvangen kan je instellen door bij instellingen voor verz&ontv. de groepen aan te passen: 1 v.d. accounts het vinkje bij ontvangen van email uitschakelen.

Succes

Denk dat dit een mooi programma is voor dit probleem.

Je kan met dit programma meerder network profiles aan maken. Met allerlei settings en instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan