Mijn vraag is als volgt:
Ik heb een enkele zeer grote tabellen meet daarin steeds terugkerende teksten.
Alle tekst staat in kolom A. Nu wil ik graag automatisch alle tekst tussen (variabel aantal cellen) die steeds terugkerende teksten
eruit filteren en opslaan. Mijn eerste idee was om er een ID-nr voor te zetten met een scheidingsteken
en dan te zoeken op begin- en eindtekst. Hiervan de ID nummer eruit tehalen en dan weet ik welke rijnummers
mij interesseren. Hoe kan ik nu de teksten ophalen van de desbetreffende rijnummers?
vb:
Kolom A
1 peer
2 bal
3 konijn
4 hond
5 kat
6 honing
7 merel
8 bal
9 schoen
10 boom
11 vijver
12 kat
13 pen
14 kaas
15 schoen
16 beer
17 bal
...
Resultaat:
Kolom B
1 konijn hond
2 schoen boom vijver
3 ...
4
...
Stel dat ik de resultaten tussen 'bal' en 'kat' er wil tussenuit filteren en deze teksten telkens wil samenvoegen in 1 cel.
Hoe kan ik dit doen?
mvg,
Kris Vermeulen
Ik heb een enkele zeer grote tabellen meet daarin steeds terugkerende teksten.
Alle tekst staat in kolom A. Nu wil ik graag automatisch alle tekst tussen (variabel aantal cellen) die steeds terugkerende teksten
eruit filteren en opslaan. Mijn eerste idee was om er een ID-nr voor te zetten met een scheidingsteken
en dan te zoeken op begin- en eindtekst. Hiervan de ID nummer eruit tehalen en dan weet ik welke rijnummers
mij interesseren. Hoe kan ik nu de teksten ophalen van de desbetreffende rijnummers?
vb:
Kolom A
1 peer
2 bal
3 konijn
4 hond
5 kat
6 honing
7 merel
8 bal
9 schoen
10 boom
11 vijver
12 kat
13 pen
14 kaas
15 schoen
16 beer
17 bal
...
Resultaat:
Kolom B
1 konijn hond
2 schoen boom vijver
3 ...
4
...
Stel dat ik de resultaten tussen 'bal' en 'kat' er wil tussenuit filteren en deze teksten telkens wil samenvoegen in 1 cel.
Hoe kan ik dit doen?
mvg,
Kris Vermeulen