geavanceerd formulier: maanden kiezen in het formulier, daarna data daarvan ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hi

in access wil ik een geavanceerd formulier. alles lukt heel aardig. Nu wil ik graag dat de gebruiker in het formulier (dat automatisch opstart, en alleen bestaat uit een aantal knoppen voor niet veranderbare queries/exports) toch wat meer vrijheid heeft, d.m.v. het kiezen/aanvinken van de maanden waarover hij info wil.

er is idd een tabel met een totaal overzicht en een overzicht per maand. maar hoe kan ik dit dan in dat formulier plempen?
iemand?

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, je kunt er nogal wat kanten mee op. Maar voor het vullen van je combobox met maanden zou je bijvoorbeeld een lijst kunnen maken:
zet de ColumnCount op 2 en columnwidth op "0;4cm"

Code:
 me.cmbSelectMonth.RowSource = "1;januari;2;februari;3;maart;etc"

Je kunt nu aan de hand van de selectie een query maken (in je _Click of _AfterUpdate event. Of gewoon op een 'GO' knopje)
Code:
Dim strSQL as string
strSQL = "SELECT * FROM Table1 WHERE Month(DateField) = " & me.cmbSelectMonth

Is dit wat je bedoelde?

Laatst bewerkt:
hi
wel, zo'n combo box heb ik geprobeerd te maken (van een kruistabel query). ik kan de maand-velden idd mooi uitkiezen, maar vervolgens krijg ik dit te zien, wat natuurlijk niet de bedoeling is: (zie attachment)

ik wil dat de gebruiker de maand kan kiezen, middels een uitklapveld, en dan van die selectie alle waardes te zien krijgt (met de bijbehorende recordnaam)...

is dit duidelijker zo? ik heb nog niet veel soep gegeten van coding, is dit niet met wizzards te doen?

groet
m.

Bijlagen

• maanden.jpg
    maanden.jpg
    35,5 KB · Weergaven: 81
Als je een keuzelijst met invoervak op je formulier zet , dan wordt er een wizard geopend. Vervolgens kun je uit 2 opties kiezen:

1. de waarden worden uit een tabel of een query opzoeken.
Volgende stap tabel of query kiezen

2. de waarden zullen worden getypt
Volgende stap vul de maanden in

Volg de instructies verder op en klaar is Kees

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan