• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geavanceerd matchen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramblor

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Hallo,

Ik probeer in een werkmap een match te maken tussen waarden in 2 verschillende werkbladen en daarmee een zone / waarde te bepalen.
Het gaat hierbij om postcoderegio's in combinatie met landcodes.

In blad1 staan de zoekwaarden: landcode / postcode van / postcode tot
In blad2 staat de tabelmatrix: landcode / postcode van / postcode tot / zonewaarde

Probleem hierbij is echter, dat de postcoderegio's in blad1 niet 1 op 1 staan met de postcoderegio's in blad2.
Voorbeeld:
Blad1: BE / 1000 / 1099 (landcode / postcode van / postcode tot)
Blad2: BE / 1000 / 1999 / 3 (landcode / postcode van / postcode tot / zone)

In blad2 is er dus nog een kolom waaruit een waarde moet worden gelezen, welke dan in blad1 bij de juiste postcodezone moet komen te staan. Stel deze waarde is 3. Ik zou dus in blad1 achter de postcodezone BE 1000 - 1099 de waarde 3 weergegeven willen zien.

Heeft iemand een goed idee, hoe dit te realiseren is?
De daadwerkelijke werkmap, waar het om gaat heeft een paar duizend regels met zones en veel verschillende landen.
Hoe kan ik dus de postcoderegio in blad1 matchen met de zonewaarde uit blad2?
Is dit te doen?

Bijgevoegd een klein voorbeeld.
Alvast vriendelijk bedankt voor enige input!

Groet,
Ramblor

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT((Sheet2!$A$1:$A$4=A1)*(Sheet2!$B$1:$B$4<=B1)*(Sheet2!$C$1:$C$4>=C1)*(Sheet2!$D$1:$D$4))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor het bovenstaande Roncancio, hier kan ik wel wat mee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan