• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Geavanceerd zoeken" in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Calc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Calc

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste forumleden,

Voor mijn hobby (muntenverzamelen) wil ik een overzicht maken van de waardeontwikkeling van de diverse munten.

Hiervoor heb ik met meerdere variabelen te maken namelijk:
- welke munt (denominatie en jaartal)
- waarde van de munt in een bepaalde kwaliteit
- waarde van de munt in een bepaald jaar

Nu heb ik als testje wat gegevens ingevoerd en kan ik het netjes in een grafiekje gooien. Tot zover geen probleem.
Echter wil ik door middel van een drop-down een andere munt kunnen selecteren waarna de source data van de grafiek aangepast wordt.

In een VLOOKUP krijg ik het niet voor elkaar omdat ik namelijk naar meerdere gegevens moet zoeken.

Op worksheet "Overzicht" geef ik in cel B4 aan van welke munt ik de data wil zien.
Vervolgens moet Tabel B4:R8 en tabel B10:R14 gevuld worden met de data welke op worksheet "Munt" staat.

Vraag ik iets onmogelijks in Excel of kan iemand van jullie mij wellicht wel aan de oplossing helpen.

Bij voorbaat dank voor je tijd om ernaar te kijken!

Bekijk bijlage Voorbeeld munten.xls

Beste gelens ;)

Had net dezelfde formule met enkel dit ervoor:

Code:
=[COLOR="red"][B]ALS($B$4="";"";[/B][/COLOR]VERSCHUIVING(Munt!$B2;VERGELIJKEN($B$4;Munt!$B$2:$B$50;0);KOLOM()-2;1;1))

Hier mijn bijdrage die normaal 105Kb is.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Danny,

Het validatie lijstje laat niet toe dat B4 leeg blijfty. Maar het is idd beter om dit standaard toe te voegen. :thumb:

Beste Gerard en Danny,

Dit is een oplossing waar ik goed mee denk te kunnen leven :)

Ook anders gezegd, perfect, top, thanks!

Ik ga met deze formule eens verder aan de slag en hopelijk loop ik nergens tegenaan.

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan