geavanceerde duplicaten zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een tabel met onderdelen war duplicaten in zitten. echter is de omschrijving niet eenduidig waardoor het zoeken erg moeilijk is. is er een mannier om in een access 2007/2010 tabbel te zoeken naar overeenkomsten in records dus over velden heen en niet de exacte waarde. zo moet hij bv 1234ab en 1233ab of 1234 xx en 1234xx gaan weergeven als mogelijke duplicaat. is dat mogelijk

Je wilt een vorm van fuzzy logic zoeken, en Access heeft daar van zichzelf niets voor. Maar er zijn wel wat artikelen en functies gemaakt in het verleden die nog steeds werken. Bijvoorbeeld:
1. Allen Browne
2. Albert Kallal
Ik zou zeggen: bestudeer die voorbeelden eens.

Nog een voorbeeldje van CodeGuru.
Kortom: als je een beetje kunt zoeken, kun je een hoop vinden :)

mm het idee is goed maar de basis waar ze op werken werkt niet in mijn database. deze converteren de gegevens in een "sound" en gaat dat vergelijken. dit werkt enkel voor engelse woorden en namen niet voor product details. verder is het idee wel leuk maar nu niet toepasbaar. heeft er verder nog iemand een idee?

mmm zit effe verder te denken op basis van deze voorbeelden. als ik een record of bepaalde velden van een record kan analiseren hoevaak een bepaalde letter of een bepaalde combinatie van letters er in voorkomt en dit kan converteren in een code waar ik velvolgens de code kan sorteren dan is de kans dat ik duplicaten dicht bij elkaar heb staan. of denk ik nu te simpel? het lijkt mij wel dat als hier iets goed voor gevonden wordt er vele mensen erg blij gaan worden.

dit werkt enkel voor engelse woorden en namen niet voor product details.
Niet helemaal waar; het werkt op tekstovereenkomst. Taal doet nauwelijks ter zake. Het voorbeeld van CodeGuru doet waarschijnlijk beter wat je wilt. Het mde bestand dat gebruikt wordt kun je jammer genoeg niet 'ontleden' ('t is niet voor niks een mde) maar met dit tooltje kun je de formulieren er wel uithalen, en in een nieuwe db opnieuw opbouwen m.b.v. de code die wèl is meegeleverd. Daar zitten namelijk de functies apart bij. Maar het blijft een hoop studeren :)

ik ga hier nog wel eens mee aan de gang als ik meer tijd heb. kom ik uiteindelijk wel uit denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan