gebeurtenis in doorlopend formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door in het veld te clicken wordt de waarde overgenomen van txtLngval ongeacht de inhoud van het veld.

dat doet er hier toch niet toe, als je op een veld click moet de waarde overgenomen worden, en dat gebeurt, ik snap je vraag niet

anlag1,

Wanneer je in je kolom een stuk of dertig records hebt met de waarde bv 0 dan kan je via voorwaardelijke op maak deze de kleur blauw laten geven. Met een bijwerk Query kan je dan die waarden met bv 150 laten vullen.

Ook dan moet elke keer een update plaatsvinden, en dat is het probleem juist, lees hiervoor de eerdere posts

anlag1,

Je wilt volgens je schrijven in een keer bepaalde records vullen met de waarde die in txtLngval staan, als ik jouw base zie dan zijn er een aantal records die geen waarde hebben, is het de bedoeling dat je die dan in een keer vult met de waarde die txtLngval heeft.

Gebruik dan een Bijwerkquery die met één actie alle velden bijwerkt, en geen recordsetclone.

wil je me uitleggen wat het verschil is? het effect is toch hetzelfde? bij elk record wordt de bijwerkwerkquery gestart, daarna moet er een requery volgen om de waarde zichtbaar te maken in het doorlopend formulier.

Dan doe je het nog steeds verkeerd; de bijwerkquery zou je maar één keer hoeven te draaien. Jouw probleem (de snelheid) komt doordat je elke keer de hele recordset doorloopt. Daar moet je vanaf. Probleem is nog steeds dat ik geen idee heb op basis waarvan je de selectie nu denkt te gaan maken; als het alleen om lege velden gaat, hoef je niet door elk record te lopen, want je weet al dat de inhoud leeg is. En dan maakt het ook niet uit wanneer je die bijwerkquery draait. Markeren met een kleur is ook volkomen overbodig (de oorspronkelijke vraag) want je weet toch al wel welke records je gaat bijwerken. Maar op de een of andere manier weet je steeds weer de indruk te wekken dat deze bloedsimpele oplossing niks is voor jou.

natuurlijk is de bloedsimpele oplossing wel wat voor mij.
het gaat hier om de lengte van verbindingen.
per verbinding kan de lengte anders zijn, de lengtes worden opgegeven buiten access om.
Ik heb een lijst met verbindingen waar lengtes zijn ingevuld, er zijn er die dezelfde lengte hebben.
in het voorbeeldje stel je een lengte in aan de boven zijde op het formulier.
Door nu op de verschillende records te klikken word de waarde overgenomen in de record.
en dat hoeft uiteraard niet op de wijze waar ik in begin om vroeg, met kleuren
de methode die ik nu gebruik is goed, alleen zoals ik eerder omschreef is het doorlopen van records
na elke selectie erg hinderlijk.

Dus als we het hele verhaal eens samenvatten, dan is het hele probleem dit: je hebt een veld ([txtLength]) dat leeg kan zijn, of een waarde kan bevatten. Middels knoppen bepaal je een nieuwe waarde, en die nieuwe waarde moet in het veld [txtLength] worden gezet. Er is geen vaste consensus over welke records je bij wilt werken met de nieuwe waarde, want dat kan voor elk record anders zijn. Je wilt elk record dus apart 'markeren' zodat je die records bij kunt werken. De oplossing voor bovengeschetst probleem is dus heel simpel:
Code:
Private Sub txtLength_Click()
    Me.txtLength = Me.txtLngval
End Sub

Wat we boven water proberen te krijgen, is of er een modus is te vinden die voor een aantal records bepaalt dat het veld [txtLength] moet worden bijgewerkt. Die modus kan zijn dat een veld leeg is, (da's makkelijk: start een bijwerkquery die alle lege velden vult met de waarde van txtLngVal) of waarbij het veld FROM een bepaalde waarde bevat, of het veld TO. Ook in dat geval gebruik je een bijwerkquery, maar dan kun je niet filteren op het veld [Length], maar dan moet je op dat andere veld filteren. Hoe dan ook: als je een aantal records tegelijk wilt bijwerken, maar niet allemaal, dan moet er een overeenkomende waarde in een van de velden zijn om op te filteren. Lukraak een aantal records selecteren is een zinloze weg, want tijdens dat aanklikken heb je het veld al bijgewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan