gebeurtenisprocedure starten alleen bij wijzigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DukeOfEarl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2015
een doorlopend formulier met een ja/nee veld (alle andere velden zijn vergrendeld).
dit ja/nee veld staat bij openen van het formulier altijd op 0 (nee).
wanneer het ja/nee veld aangeklikt wordt start een gebeurtenisprocedure (voor bijwerken). (if ja/nee veld = -1 then .....)
prima tot nu toe.

wanneer men zich echter vergist van record bij het aanklikken van het ja/nee veld, daarom het vinkje onmiddellijk terug verwijdert en
dan het ja/nee veld van de juiste record aanvinkt,
dan is ondertussen de gebeurtenisprocedure al (onterecht) uitgevoerd voor de oorspronkelijke (foute) selectie.

heb geprobeerd de gebeurtenisprocedure op formulier-niveau te plaatsen (voor bijwerken, bij gewijzigd, ...) maar is fout van mijnentwege

hoe te verhelpen?

mvg,
Duke of Earl

maar is fout van mijnentwege hoe te verhelpen?
Het is denk ik geen fout van jouw, maar van de gebruiker; die klikt immers het verkeerde selectievakje aan :). Dit soort automatisering is inderdaad erg link, en zelf zou ik het zo dus nooit doen. Acties die niet of moeilijk zijn te herstellen, moet je nooit gelijk laten uitvoeren. Zet daar altijd een Msgbox tussen met een bevestiging, dan heeft de gebruiker nog de mogelijkheid om terug te keren op de stap. Zet in die msgbox dan ook de informatie van de record die gewijzigd wordt. Alleen de tekst "Weet u zeker dat u dit record wilt aanpassen?" is niet genoeg. Dan klikt de gebruiker (zeker als hij/zij dit vaker moet doen) gelijk op OK. Een tekst als: "Weet u zeker dat u 'Mevrouw Jansen' wilt verwijderen?" is dan veel beter.

bedankt voor de aangereikte, simpele oplossing :)

ik zet de vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan