• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebied verplaatsen naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meaurk

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Hallo,

Momenteel ben ik druk bezig om een excel document in elkaar te zetten waarbij er een 'lessons learned' vak bij komt. Ik heb vier (4) werkbladen waar de informatie vandaan kan komen en een (1) werkblad waar de 'lessons learned' staan.
Hieronder een beschrijving wat er precies moet gebeuren, plus een voorbeeld bestand.
Op werkbladen 2. blad B t/m 4. blad D moet hetzelfde gebeuren als wat hieronder beschreven wordt op werkblad 1. blad A.

Ik zou graag een commandbutton (?) willen hebben waarbij ik een uniek nummer in moet vullen die in kolom A staan vermeld. Als dit nummer gevonden is, moet de macro controleren of er in kolom I (status) 'akkoord' staat. Wanneer dit het geval is, moet de regel met het betreffende unieke nummer (kolom A t/m H) gekopieerd worden naar werkblad 'Lessons Learned' op de eerstvolgende witregel na regel 7. Het unieke nummer en de betreffende regel moet zichtbaar blijven op werkblad 1. blad A, deze mag dus niet verwijderd worden.
Het probleem is dat ieder uniek nummer 5 regels heeft die zijn samengevoegd, dit is nodig omdat er vanaf kolom J een aantal 'oplossingen' komen te staan tegen het probleem.

Het voorbeeld bestand: Bekijk bijlage voorbeeldbestand Eric.xlsm

Alvast heel erg bedankt!
Als er vragen zijn, hoor ik deze graag.

Mark

em moeten alle 5 die regels naar "lessons learned" gokopieerd worden?

De 5 regels zijn samengevoegd in kolom A t/m I, vanaf kolom J zijn ze pas gesplitst. Het is dus in principe maar 1 regel die gekopieerd hoeft te worden (ik denk de bovenste waar de gegevens in staan).

Eric,

zoiets als op 1. blad A?

Bijlagen

Als ik een nummer kies, krijg ik een melding "klaar!!". Helaas gebeurd er niets. De regel komt niet op het blad "lessons learned'.

Vreemd,

als ik het eerste nummer kies, krijg ik wel de gegevens in Lessons Learned".

Klopt, maar bij het andere nummer werkt het niet. Is dit aan te passen?

Laatst bewerkt:
maar dan moet je ook het woord akkoord bij die andere invullen

Dat heb ik gedaan, dan werk het nog steeds niet, helaas.

Oorzaak: samengevoegde cellen

Meaurk,

dit is een gevolg van het gebruik van samengevoegde cellen, maar in deze bijlage zou het moeten werken

Ik zou de indeling wijzigen, waardoor samengevoegde cellen niet meer voorkomen.

Bijlagen

Mark,

zet je de status dan nog even op "opgelost"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan