• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebied zoeken op basis van postcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

amarob

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Hallo,

Ik ben op zoek naar een formule die ervoor zorg draagt dat de juist locatie wordt gevonden op basis van een postcode.

In bijgevoegd bestand staat in werkblad "locatie" de postcodes en de daarbij behorende locatie. De moeilijkheid zit voor mij in het feit van de tussenliggende postcodes omdat in kolom A staat aangegeven postcode van en in kolom B postcode tot en met.

In het werkblad "postcode" ben ik dus op zoek naar een formule in kolom B die de juiste locatie erbij zoekt vanuit werkblad "locatie".

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

De tweede kolom heb je m.i. niet nodig als in de eerste koloms alle bereiken aansluiten. Zo heb je in B2 de pc 3032AC een postcode staan die identiek is aan die in A2, en in A3 een postcode die niet met de range 3032AD begint, maar met 3032AG. En B3 is dan weer dezelfde waarde. Als je startreeks in A3 dus begint met waar je wilt dat de reeks van A2 eindigt, kun je gewoon met Vert.Zoeken werken.

Het werkblad "locatie" was slechts een klein voorbeeld van 4 postcoderanges. Het werkelijke bestand is vele malen groter. In de 1e kolom sluiten de bereiken niet op elkaar aan en om die reden bestaat het bestand duit 2 kolommen met postcode van en postcode tot en met. Ik zie niet zo goed in op welke wijze ik deze 2 tot 1 kolom moet brengen. Want als dat inderdaad mogelijk is, dan zou het inderdaad kunnen met verticaal zoeken.

Kan je eens een wat groter bereik aan postcodes in je bestand laten staan?

In de 1e kolom sluiten de bereiken niet op elkaar aan en om die reden bestaat het bestand duit 2 kolommen met postcode van en postcode tot en met.
Dat is de grap ook: de Rij+1 zou hetzelfde moeten zijn, of aansluiten op jouw Kolom B. Dus als de waarde van B2 in A3 staat, die van B3 in A4 en zo verder, dan is Vert.Zoeken de oplossing.

Kan je eens een wat groter bereik aan postcodes in je bestand laten staan?

Ik heb een groter bestand als bijlage toegevoegd. Het gaat mij om een formule in blad "postcode" in de kolom B. Ik heb daar nu een formule met verticaal vergelijken maar de tussenliggende postcodes geeft dan geen locatie weer.

PHP:
=INDEX(Locatie!$C$1:$C$148;MATCH(LEFT(A2;4);LEFT(Locatie!$A$1:$A$148;4);1))

Er gaat niets boven een gesorteerde tabel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan