geblokt beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonenroker

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Beste mensen,

Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn mediaspelers. Alle filmpjes die ik afspee worden in meerdere spelers geblokt afgespeeld. Het lijkt wel een dambord.
Zie hieronder wat voorbeelden.

[smallIMG]http://img517.imageshack.us/img517/3431/avivoorbeeld.png[/smallIMG]
[smallIMG]http://img405.imageshack.us/img405/9380/mp4voorbeeld.png[/smallIMG]

Ik heb alle codecs en quicktime al opnieuw geinstalleerd, maar dit hielp niet. In het Nvidia configuratiescherm heeft het voorbeeld dezelfde blokken. Ik heb nieuwe drivers voor mijn videokaart (Geforce 8600GT) geinstalleerd, maar ook dit werkt niet.

Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe ik dit kan verhelpen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je dit ook tijdens spelletjes / internet filmpjes? (Bijv. Youtube)

En als je het alleen bij filmpjes hebt:
Soms meerdere codec-packs geinstalleerd?

Ik heb alle codecs eerst verwijderd. Vervolgesn ffdshow geinstalleerd en het probleem was gelijk weer terug. ffdshow weer verwijderd en een codec pack erop. weer hetzelfde probleem. Op youtube heb ik dit probleem niet, ook niet bij Worms World Party. Andere spellen moet ik nog proberen. Op het nvidia config scherm ziet het voorbeeld er ook zo uit. Ik heb dus al nieuwe drivers geinstalleerd maar ook dit helpt niet. Hieronder het nvidia config scherm.

Ik heb er al over gedacht de schijf te formatteren en opnieuw te installeren, maar dit lijkt me een laatste redmiddel.

Heb net de settlers 6 geinstalleerd. Hierbij hetzelfde probleem als bij de filmpjes. Betekent dit dat mijn videokaart kapot is?
Ik ben nu van plan de schijf te formatteren en opnieuw te installeren. Als dit niet helpt kan ik er volgens mij zeker van zijn dat het de videokaart is. Ik zou ook niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Goed idee?

Ik heb de pc opnieuw geinstalleerd, maar het probleem bleef zich voordoen. Ik ben ermee naar de winkel geweest. De videokaart blijkt kapot. Gelukkig valt het nog binnen de garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan