Gebrande cd niet afsluiten maar later bij kunnen branden op gewone cd??? (niet RW)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibbie

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2005
IK ben in bezit van Nero 6 en draai onder XP. Mijn vraag is hoe ik een cd kan branden en dan evt. later er weer wat bij op kan zetten. Dus niet afsluiten maar evt. de mogelijkheid heb om later verder te gaan met bij branden op dezelfde cd. Ik zet er wel even bij dat het niet om een cd rw gaat maar een normale cd. Wie kan mij dat uitleggen hoe dat nu werkt?!

Hm, volgens mij gaat dat niet in Nero. Gaat het om Data of muziek?
Probleem is wel dat als je hem niet afsluit hij ook niet af te spelen is op je CD speler.

Laatst bewerkt:
reactie retour

Nou het gaat me erom dat ik (als er wat met de pc gebeurt en bv. niet meer op te starten is) dat ik back-up heb van alle documenten die ik op de pc heb staan die belangrijk zijn. De muziek wil ik eigenlijk ook als backup hebben en afspelen op cd speler is dan niet echt nodig omdat ik ze later evt. nog terug kan zetten. Met de cdrom kan je ze dan toch wel afspelen??( van je pc dan he) Dus het gaat me om documenten en evt cd`s met muziekbestanden.

En dan ga ik ondertussen deze vraag verplaatsen van

Mp3 naar brandersoftware.

Wat betreft je documenten, die brand je gewoon als Data en dan word je CD niet afgesloten. Muziek word een ander verhaal tenzij je deze ook gewoon als Data brand!

reactie

OK je zal wel in de gaten hebben dat ik een leek ben op pc gebied. Ik probeer veel zelf te ontdekken maar kan dan ook niet zonder mensen die er meer vanaf weten dan dat ik doe. Dus als ik het goed begrijp voor documten kan ik DATA cd branden en sluit tie hem niet af zodat ik er later dus nog bij kan branden (wat mijn bedoeling is) En mijn muziekbestanden evt ook DATA branden?? Wat is dan een een ISO cd branden? Wat ik ooit heb gedacht en nog denk is dat er meer van bestanden op 1 cd kunnen. Ongeveer vergelijkbaar met MP3 dacht ik?! Misschien dat dat beter is om muziekbestanden te branden omdat dan de cd minder snel vol zit? Tjonge wat een vragen he? Voor die andere qua documenten ben ik er dan wel uit. DANJEWEL Nu dan nog van die muziek als dat mogelijk is.

ISO weet ik ook niet precies, ik zou gewoon als data branden dan kan je ongeveer 175 MP3tjes op één CD kwijt....lijkt mij genoeg.

Ok je bent geweldig lol Ik ga het vandaag of morgen of wanneer ik tijd heb het is ff op mijn gemakje uit proberen. Ieder geval bedsnkt voor je super snelle reacties en ik denk dat het zo wel is opgelost. BEDANKT!

Nog een kleine tip!
Ik gebruik voor deze doeleinden altijd een CDRW. Mocht het niet helemaal lekker gaan om welke reden dan ook dan kan ik het altijd weer wissen....

Helaas werken niet alle cd rw`s bij mij helemal toppie. Ik heb eigenlijk maar 2 merken en die zijn al vrij oud denk niet meer te verkrijgen zal ik is achteraan gaan. Misschien net zo handig. Bedankt voor je mee denken. Groetjes mij

Dat zal aan je brander liggen neem ik aan. Tijd voor een ander mischien? Kosten geen drol meer tegenwoordig.

Wat topic starter wil dat kan wel!
In Nero aanvinken Start Multiession Disk en als je er weer wat bij wilt zetten dan Continue Mulltission Disk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan