Gebrande DVD afspelen op DVD recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

zieloks

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
Ik heb vandaag Night at the Museum 2 gedownload via FTD en vervolgens op een DVD +R gezet. Op mijn PC kan ik de film met Power DVD bekijken, maar als ik de DVD +R in de DVD recorder in de woonkamer (JVC TH-A10R) doe, dan blijft hij er ongeveer 15 seconden in zitten en daarna gaat hij er vanzelf weer uit. Op mijn PlayStation 3 doet de film het ook niet, althans, de film hapert. Ik wil ook graag de film op andere DVD recorders kijken.

Weet iemand een oplossing hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt! :thumb:

EDIT:

Ik heb net de film weer in mijn PS3 gedaan, en nu hapert hij niet meer.
Denk dat hij haperde omdat ik niet alle delen van de film had geladen zeg maar.
Maar het geluid valt wel af en toe weg, dat is best irritant.

Maar nu nog het probleem met de DVD recorder...

Laatst bewerkt:
Wat je niet schrijft of dit euvel vaker voorkomt of dat dit de eerste keer was dat dit gebeurde / heb je vaker films gedownload en gebrand? Zo ja, gebeurde dit met hetzelfde merk DVD's en met welk brandprogramma deed je dat?

Wat je niet schrijft of dit euvel vaker voorkomt of dat dit de eerste keer was dat dit gebeurde / heb je vaker films gedownload en gebrand? Zo ja, gebeurde dit met hetzelfde merk DVD's en met welk brandprogramma deed je dat?

Dit is de eerste keer dat ik dit doe.

Alleerst dit nog even,

Welkom bij de Helpmij!

Het antwoord op je probleem staat vermoedelijk in je vorige bericht. Jij hebt vermoedleijk iets niet goed gedaan.

Wat dat precies is, daar komen we alleen achter als je veel meer vertelt over hoe je het precies hebt uitgevoerd, stap voor stap.

Dankjewel. :)

Ok, laat ik bij het begin beginnen.

1. Eerst heb ik deze NZB gedownload en met GrabIt geopend.
2. Toen moest ik een paar uur wachten, en kreeg ik uiteindelijk dit. (Zonder die map met dat rode kruis erdoor, want die kreeg ik nadat ik al die RAR-bestanden had uitgepakt.)
3. Dit zit er in de Night at the Museum 2 map. Ik dacht: Ok... en nu?
4. Ik vroeg aan iemand wat ik moet doen om die film te kijken en hij zei dat ik Power DVD moest downloaden, dus ik deed dat en uiteindelijk kon ik de film gewoon kijken.
5. Vervolgens pakte ik een lege DVD +R en ik gebruikte Nero 7 om die bestanden op de DVD +R te krijgen. (Volgens mij door op het knopje te klikken: Date DVD maken.)

Vragen?
Stel ze.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Mijn collega moderator heeft de NZB link al onbruikbaar gemaakt. Het is niet toegestaan zulke links te plaatsen.

(Volgens mij door op het knopje te klikken: Date DVD maken.)
Hier gaat het niet goed lijkt me. VIDEO_TS is geen DATA-DVD. Je moet in Nero kiezen voor DVD-VIDEO en dan de inhoud van de VIDEO_TS map aan de rechterkant in de VIDEO_TS map aan de linkerkant slepen. Daarna branden.
Hier nog meer uitleg;
http://www.extradvd.nl/html/nero.htm

Laatst bewerkt:
Je krijgt ook vaak .avi films aangeboden. Dat is nú in je vraag niet aan de orde, maar loop je daar tegenaan, dan :

Start Nero Vision Express,
-kies voor het maken van een DVD,
-dan Video DVD,
-rechts in het scherm : 'Videobestanden toevoegen'
-in het schermpje dat verschijnt surf je naar de .avi
-alle popups die verschijnen negeer je / klik je weg / door, het zijn opties voor gevorderden
-aan het eind kun je kiezen voor het branden naar een map op de hdd of rechtstreeks naar een DVD
-Als je je keuze hebt gemaakt start het encoderingsproces. Dit duurt 20 minuten tot 3 uren (afhankelijk van de processorsnelheid van je pc)

Mocht je in de voorlaatste stap kiezen voor het eerst branden naar hdd, dán ontstaat dezelfde situatie als die je nú hebt: Nero maakt er namelijk een video_ts map van.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt met het branden, ik heb Nero 7 erop gezet en toen gebrand.
Heb niet precies gedaan zoals jij het zei, misschien dat dat de rede is dat ik nu nog steeds niet de DVD op de DVD recorder kan zien. Geluid valt ook nog steeds iets weg bij mijn PlayStation 3.

EDIT:

Ben de film nog een op de DVD aan het zetten, misschien doet hij het nu wel.
Volgens mij heb ik precies hetzelfde gedaan, alleen ik heb het start menu iets mooier gemaakt. :D

Laatst bewerkt:
Zou iemand mij misschien willen helpen?
Want nu kan ik alleen de film op mijn eigen PC goed draaien.

Dan moet het aan het schijfje liggen óf jouw DVD speler is érg kieskeurig. Probeer eens een ander schijfje.
As je brandt zoals Crash adviseerde, dan heb je een perfecte DVD die in principe op elke standalone af te spelen is.

Laatst bewerkt:
Als je even op internet zoekt zul je zien dat deze set (JVC TH-A10R) geen gebakken DVD's aankan. Het zal dus sowieso niet gaan lukken tenzij je een aparte DVD speler er bij neemt die deze zelf gebrande DVD's wel aankan.

Bijzonder.
Bedoel je daarmee dat íe niet alleen geen DVD-RW aankan, maar zelffs geen DVD-R?

In de handleiding staat geen DVD-R en DVD-RW (dan denk ik al snel aan alleen -R en -RW) maar op diverse fora is er sprake van dat ie - en + niet aankan en dat mensen er een aparte DVD speler bij gekocht hebben, speciaal om de gebrande exemplaren af te spelen.

Da's idd. ietwat bijzonder, want de meeste van die dingen slikken in principe toch de overgrote meerderheid van DVDtjes.

Klopt.., er wordt ook veel over geklaagd. Aan de andere kant slikt de mijne (samsung) weer alleen -R en -RW (dus geen +). Wat dat betreft modderen fabrikanten maar wat aan. Ik dacht dat + al jaren de standaard is maar er zijn dus ook hardnekkige - fabrikanten of fabrikanten die het helemaal niet ondersteunen. :confused:

In ieder geval weet TS nu waar het aan ligt. Tientje of 5 en hij heeft een nieuwe die wél van alles en nog wat slikt.

In de handleiding staat geen DVD-R en DVD-RW (dan denk ik al snel aan alleen -R en -RW) maar op diverse fora is er sprake van dat ie - en + niet aankan en dat mensen er een aparte DVD speler bij gekocht hebben, speciaal om de gebrande exemplaren af te spelen.

Blijft een vreemd verhaal voor een dvd-recorder :p

Een opgenomen (dus ook gebrande) dvd zou je niet eens afkunnen spelen op het apparaat zelf?

Als ik lieg is dat in commissie van de andere fora... Ik ben het met je eens dat het heel raar is.... :confused:

Laten we dan voor alle meelezers maar wat visuele beelden en een linkje plaatsen.

Met daaraan gekoppeld het vriendelijk en welgemeende advies aan TS, om in toekomstige probleemgevallen toch vooral ook even de handleiding van een apparaat te raadplegen. :thumb:

Screendump uit de handkleiding (zie plaatje).
Link naar die handleiding, Klik

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan