Gebrande DVD hapert....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort het volgende probleem.

Als ik een dvd film download , en ik brand hem ( meestal recodeer ik hem nog even met Nero,om alle "waarschuwingen" weg tehalen ) maar bij het afspelen in mijn DVD recorder stopt ie plotseling .

Soms in het begin soms aan het einde , dus gewoon willekeurig.

Ik moet dan weer doorspoelen en dan weer terug , dan is ie dus weer voorbij dat punt.

Ik gebruik altijd het zelfde merk DVD, de zelfde brandsoftware ( Nero) en mijn dvd speler is prima in orde.

Waar zou het probleem kunnen zitten.

Nog beter wie weet er een oplossing voor dit "mankement ".

Mijn Dank Is Groot :thumb:

Je versie van Nero onlangs geupdate?
Je firmwareversie van je brander onlangs geupdate?
Heb je genoeg RAM-geheugen? Staan er niet teveel programma's open?

Als het probleem gewoon spontaan komt, kan je eens proberen Nero helemaal te verwijderen en te herinstalleren. Zoniet zou het een hardwarematig probleem kunnen zijn, en dan zou het kunnen dat je brander als bestemming "prullenbak" heeft... maar dat is helemaal niet zeker:)

James :)

Hoi James007

Dank voor je reactie, Uit jouw rijtje zou ik kunnen denken aan dat ik misschien teveel programma's had openstaan, maar daar let ik toch wel op.

Maar wie weet zou de brander ook "op " kunnen zijn.
Hij wordt zeeeeeeeeer veel gebruikt ( NEC 3500AG ) geen idee waar het slijtage niveau begint.

Dus nogmaals, hij brand verder prima maar bij sommige dvd's die ik dan afspeel stopt ie op een gegeven moment en blijft het beeld dus stilstaan, net of ik op pauze hebt gedrukt.

vooruit gaat ie niet meer maar achteruit wel . dus spoel ik de DVD even door en zet hem dan weer terug NA het punt waar ie gestopt is en dan speelt ie weer verder.

Geeft Nero geen errors en blijft de buffer netjes vol?

Klinkt mij eerder als een lees- dan een schrijffoutje.

Hoi XP_PC

Ook jij dank voor je reactie, de buffer blijft vol, ja soms schommelt de Ultra buffer maar dat is hoogstens van 97 naar 92 en dat is dacht ik normaal .

Ik denk ook zelf een beetje aan een leesfout maar gek dat ie dat pas de laatste tijd (soms ) doet. Niks anders geinstald of veranderd.

Misschien dat iemand het ook wel heeft en dit probleem herkent.
Kost anders toch weer een schijf en tijd :rolleyes:

Het is altijd handig voor zo'n dingen een herschrijfbaar dvdtje bij de hand te hebben. :)

Dit is zoiets waar je als persoon die probeert te helpen, moeilijk kan uit geraken he... Er zijn geen foutmeldingen, alles lijkt stabiel te werken, maar er het resultaat klopt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan