Gebrande DVD niet te lezen op DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvia78

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Hey,

Ik heb een probleempje. Onlangs hebben wij een nieuwe laptop gekocht. Maar nu kan ik mijn gedownloade en gebrande DVD's niet meer op mijn DVD speler bekijken. Alleen nog maar op de computer zelf. Met mijn oude PC gebruikte ik hetzelfde programma (Limewire,NERO 7) en dezelfde schrijfjes ( DVD -R) en toen ging alles wel goed. Mijn kinderen zijn dol op Disney films, maar achter de laptop kijken vind ik niet echt geweldig. Wie weet hier iets op???

Alvast bedankt

Gr Sylvia

Helaas, gebrand met 2,4 (?) maar niet gelukt, Hij is ook al met 5 minuten klaar, eerder deed hij er wel een half uur over.

probeer het eens te branden met imgtool, je hebt hier wel de de nero engine nodig.
en die heb je dus het is dan geen probleem.
Persoonlijk gebruik ik voor films liever dvd+r, dus kan je ook eens uitproberen,

Kun je misschien uitleggen hoe dit werkt?? Ik ben namelijk echt een leek!!!:(

Brand je het wel echt als DVD? Of brand je gewoon een .avi of .mpeg bestand op een DVD.

Welkom op Helpmij Silvia. Kan je vertellen hoe je het doet in Nero, misschien dat we dan kunnen vertellen wat je fout doet, of juist niet doet.

Is het afhankelijk van 1 merk of ook van andere merken DVD, bij het branden..

Bedankt voor jullie reacties. Ik download inderdaad avi bestanden en qua DVD's ben ik een kleinverbruiker dus andere merken zou ik niet weten. In NERO ga ik een dataschijf maken. Kies de film druk op voltooien en branden. ( deed ik eerder ook zo) Na 4 minuten klaar maar mijn DVD speler kan de schijf niet lezen. De laptop overgens wel.

Een DVD branden als data en dan op een DVD speler kunnen bekijken lijkt mij niet de werkwijze. Maar ja dan blijft het probleem bestaan dat het eerst wel kon en nu niet meer. :confused:

En doen de oude dvd's het nog wel? M.a.w. de dvd's die je met je oude computer gebrandt hebt doen het nog wel?
Als dat zo is dan doe je nu op je nieuwe laptop iets fout.

hoi Michel,

Als via data niet de juiste werkwijze is, hoe zou ik het dan beter kunnen doen??? En ja mijn oude gebrande DVD's doen het inderdaad nog wel gewoon. Ligt dus niet aan de speler. HELP

Kijk eens op die oude DVD's wat daar voor bestanden op staan. .vob .ifo etc? Dan is het gewoon een DVD.. als het ook .avi is dan is het wellicht een ander soort bestand van de nieuwere films.

We zijn bezig ;) Open Nero Start Smart en kies in het rolmenu boven, voor DVD. Kies nu voor Foto en Video, Nero Vision wordt nu geopend en kies dan voor Videobestanden toevoegen. De rest volgt eigenlijk vanzelf.

Ik moest de films eerst aanpassen met Nero Vision. Nu gaat alles perfect Bedankt voor het meedenken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan