Gebrande DvD (philipslx9000r)naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertobiesheuvel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Hallo,

Sinds 2003 zijn wij in het bezit van een Philips LX9000r
Hiermee hebben wij (helaas) al onze filmpjes van onze kinderen op DvD gebrand. De LX9000r hapert, en maken wij ons zorgen om deze waardevolle filmpjes, daar de DvD's alleen op de lx9000r af te spelen zijn. Uiteraard hebben wij geprobeerd de bestanden van de DvD op een externe hardeschijf veilig te stellen. Hier zit een beveiliging op die door ons niet te omzeilen is. Zelf niet na dagen googelen en met hulp van diverse rip programma's. Het enige wat ik zie is: desktop.ini.:confused: Verder geven deze programma's aan, niet de bestanden op de dvd te kunnen lezen.

Hierop heb ik meerdere malen contact gehad met het service team van Philips. Deze vonden het wel vervelend maar konden hier niets aan doen:evil:. Ook niet, nu dat er geen onderdelen meer voor de LX9000r te verkrijgen zijn.

Het gaat om eigen filmmateriaal en wij hopen dat iemand ons kan helpen.

In hoeverre hapert deze?
Lens al schoongemaakt met een beetje pure alcohol?
Verder klnkt het alsof de dvd's niet zijn gefinalized.
Dat zou je wel moeten doen met deze disc(s) om die universeel afspeelbaar te maken.
Helaas kan dat alleen op die LX900R.

Ik lees nogal wat m.b.t. dat apparaat over problemen met het lezen van zowel consumenten DVD's als door het apparaat gebrande. Het zou natuurlijk erg sneu zijn om dat soort eigen materiaal daardoor kwijt te zijn.
Mocht de suggestie van jackall geen soelaas bieden dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de programma's die je zoal hebt geprobeerd om die DVD te lezen.

Beste Jackall en edmoor,

Allereerst dank voor jullie snelle reactie's Wellicht niet heel slim van mij, maar ik heb nooit geweten dat ik de DvD's kan (moet) finalizen :shocked:
Ik zal ze bij Philipes ff tippen, meerdere technische servicedeskmedewerkers gesproken die het heeeeel jammer vonden maar niets konden doen :confused:
Nu kan ik gewoon op de xbox, laptop de filmjes zien, ben nu druk ze op mijn externe HD te zetten. Nogmaals dank !!!

gr fam Biesheuvel

Laatst bewerkt:
Ok dan :-)
En prima opgemerkt van jackall :thumb:

@edmoor, thnx:thumb:

Enne succes met het finalizen van de discs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan