gebrande dvd speelt niet af

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Beste leden,

Ik heb denk ik een vrij domme vraag en haal allerlei dingen door elkaar. Het punt is dat ik een dvd wil branden om af te spelen op een dvd speler. Hiervoor heb ik dus een dvd genomen en de video_ts en audio_ts mappen op gebrand. Mijn pc snapt meteen dat het een (video)dvd is en begint met afspelen. Echter de dvd spelers vinden het maar een gek schijfje. Moet ik de 2 mappen misschien op een andere manier branden? (ik heb gewoon branden met windows verkenner gebruikt, verder heeft mijn computer nog roxio als brandprogramma).

Vast vriendelijk bedankt.
mvg
Casper

Er zal niets worden ingedeeld, rename de video files naar mpg en sleep die ernaar bij het maken van een video dvd.

PS,
Zit die optie niet in Roxio? dvd files naar dvd?

Laatst bewerkt:
Er zal niets worden ingedeeld, rename de video files naar mpg en sleep die ernaar bij het maken van een video dvd.

Bedankt voor je snelle reactie, bedoel je hiermee dat ik de .ifo en .vob bestanden moet veranderen van extentie?

Lees mijn bericht nog even, is aangepast.

En nee, alleen de videofile hoef je te doen naar mpg.

Sorry, ik geloof niet dat ik het begrijp. Namelijk het slepen van video_ts en audio_ts naar de dvd, levert ook in roxio niets op. Ik heb het idee dat het dan een data-dvd wordt(??) Het enige wat roxio extra kan bieden is de functie maak een dvd. Dan kun je je vakantie filmpjes branden met een leuk menutje. Maar wanneer ik via deze functie mijn video bestanden erin wil laden, wordt er gemekkerd over AC3 audo etc. Dus geen audio op de dvd. Betekent dit dat ik dan op zoek moet naar een ander brand programma?
Nogmaals dank.

een bestand " draagt" meestal een bestands naam, ook wel " extensie" genoemg.

(bijv (image bestand): .jpg / .png / .bmp etc..)

ik denk dat Pier bedoeld te zeggen, dat je die extensies van die video verandert naar " .mpg "

dus als volgt : Video.wma -> video.mpg (indien het ebstand hiervoor geen extensie had, gewoon de naam wijzigen en de extensie eraan teovoegen, windows zou dit automatisch moeten veranderen...dan ga ik er van uit dat U windows gebruikt.)

MVG.

~Peanut

Probeer anders:

Te branden met een lagere snelheid( 4x)
Of brand met convertxtodvd, hier brand ik ook mee en tot nu toe prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan