Gebrande DVD's stotteren aan het einde bij afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik brand nog wel eens een DVD'tje voor familie en vrienden maar helaas stottert de film die ik gebrand heb vaak aan het einde van de film bij het afspelen.
Dit gebeurd op verschillende stand-alone dvd spelers en ook op mijn interne DVD brander/lezer. Als ik dan de film test door af te spelen met VLC speler vanaf de harde schijf is het weer helemaal in orde.
Ik heb al een nieuwe DVD brander van Samsung er in laten zetten en gebruik altijd Verbatim DVD+R schijfjes die ik met ImgBurn op 12x brand.

Waar ik naar op zoek ben is een manier om DVD's goed en foutloos te branden zodat deze niet meer op het einde gaan stotteren. Zij het met een andere DVD brander, andere snelheid van branden of andere Software.
Volgens mij is het merk Verbatim voor DVD's heel erg goed en kan ik niet echt beter.

Zelf kijk ik films via een mediaspeler vanaf mijn harde schijf of NAS zonder problemen, dus het gaat echt om het goed branden van een DVD.

Wie heeft er een tip voor me wat ik zou kunnen veranderen?
Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
probeer is freemake video converter
heel handig je kuntnaar alles converten en ook meteen branden. het is gratis en ik heb er al tientallen dvds mee gebrandt zonder problemen

Bedankt allemaal voor jullie reacties en het meedenken :)

Dat programma van Sabosoft ga ik niet gebruiken omdat het mij bijna dwingt om een toolbar te installeren en mijn homepage te veranderen.

Freemake Video Converter is wat dat betreft een stuk beter. Ik zal er mee gaan spelen.

Op lagere snelheid branden kan ik zeker proberen. Ik dacht met 12x echter al langzaam genoeg te zitten maar wat voor snelheid raden jullie aan? 4x ofzo?

4x ja is een goede snelheid

het kan ook nog aan het merk schijven liggen

Laatst bewerkt:
Okay. Ik ben nu een DVD'tje op 4x aan het branden. Gewoon eerst even met mijn vertrouwde ImgBurn.
Ik zal het later testen door af te spelen op mijn stand alone DVD speler en mijn interne DVD reader/writer.

Mocht dat op beiden goed gaan - zonder stotteren aan het einde - dan zal ik deze vraag de status "opgelost" geven.
En zo niet dan kijk ik dan wel weer verder wat ik nog kan doen :)

Heb het net getest op mijn stand alone DVD speler en mijn interne DVD reader/writer.
Allebei de keren heeft het beeld NIET gestottert aan het einde :)
Ik denk dus dat het branden op 4x de oplossing was.

Merk Brander : Samsung SH-224BB
Merk Schijfjes : Verbatim DVD+R
Brand Software : ImgBurn
Snelheid van branden : 4x

Bedankt iedereen voor het meedenken :thumb:
Ik zal deze vraag de status van opgelost geven.

Bedankt allemaal voor jullie reacties en het meedenken :)

Dat programma van Sabosoft ga ik niet gebruiken omdat het mij bijna dwingt om een toolbar te installeren en mijn homepage te veranderen.

Freemake Video Converter is wat dat betreft een stuk beter. Ik zal er mee gaan spelen.

Op lagere snelheid branden kan ik zeker proberen. Ik dacht met 12x echter al langzaam genoeg te zitten maar wat voor snelheid raden jullie aan? 4x ofzo?
Ow ja zie nu ook dat de installer veranderd is. Maar je moet gewoon even goed kijken en dan zie je dat je op cancel kan klikken bij die toolbar en decline bij regclean pro....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan