gebrekkige internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo,

Het volgende probleem.
Sinds een tijdje komt mijn downloadsnelheid niet boven de 700 kbps, terwijl ik Ziggo heb totaalpakket met een downloadsnelheid van 1600 kbps. Ik download met Grabit via FTD
Het downloaden gaat ook gebrekkig en je ziet de snelheid continue haperen. De cache laad bovendien zo snel dat hij de gele balkjes laat zien (downloading in proces) en daarop verder vertraagd.

Ik heb als virusscanner Kasperski 2008 en heb ook online gescand via Trend on line scanner. Hier was weinig te zien (geen virus oid.)

Een tijd terug heb ik Tune up utilities erop gezet (nieuwste versie) en gerommeld met tune up de internetverbinding. Omdat ik niet precies de snelheid wist (en dit niet paste met de keuze die het programma mij toeliet ) heb ik gerommeld met instellingen. Daarvoor was de verbinding goed maar daarna zoals nu (slecht dus).
Inmiddels heb ik het tune-up utilities programma verwijderd in de hoop dat de goede internetverbinding ook terugkwam maar nee, tot op heden is het slecht gebleven.

Ik heb gebeld met Ziggo met een gerichte vraag: kunnen jullie mij door het internet protocol loodsen, maar ipv dit controleerden ze mijn verbinding (die altijd goed was)
met pc speedtester oid. Ook hier 1600 kbps. Uiteindelijk na bijna een uur gerommel hebben ze niet mijn gerichte vraag beantwoord.

Mijn vraag: Is er iemand die mij door mijn internetinstellingen wil/kan loodsen zodat ik weer kom op 1600 kbps?
waarschijnlijk klopt er iets niet bij de instellingen
nb ik heb een actieve firewall, maar dat was daarvoor ook geen probleem

A

Voordat we alle internet instellingen na gaan zet eerst eens kasperky uit als je gaat downloaden, het is namelijk een nogal bekend probleem dat het downloaden ban nieuwsgroepen nogal haperig gaat met kasperky.
Bij mij scheelde het ook van de normale download die ik haalde +- 10 mb zakte het met kaspersky naar +- 6mb en heel haperig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan