gebrom op de boxen bij line-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
hallo allemaal

ik heb een acer travelmate 7730. Nu heb ik deze nodig voor een powerpoint te maken maar bij het gebruiken van de line-out loopt er iets mis.

het is het volgende

als ik enkel het geluid aansluit op de grote tv is er geen probleem, maar vanaf ik ook beeld aansluit hoor ik een lichte brom dit is enkel wanneer er iets is aangesloten op de vga-poort. ik heb al vanalles geprobeerd aardlussen zijn uitgesloten want ook op ongeaarde stopcontacten heb ik hier last van.

het enige wat ik kan bedenken is dat de GND van de vga-poort en de GND van de line-out op dezelfde lijn zijn aangesloten wat waarschijnlijk ook wel zo is .(en mij ook nornaal lijkt)

Een aardlus hoeft niet iets te maken te hebben met randaarde, het is enkel dat er meerdere verzamel massa aansluitingen zijn gebruikt en een tv en een addapter van een laptop zijn dubbel geïsoleerd en gebruiken geen randaarde.

Heb je het ook met de adapter uit het kontaktdoos? lijkt mij meer instraling van een wisselspannings bron.

ik heb het altijd als er nu een aarding aanwezig is of niet of de stekker nu in het stopcontact zit of niet

de site die je geeft heeft had ik zelf ook al gevonden in mijn zoektocht gisteren

over de kabel heb je idd gelijk want het probleem is nu serieus geminderd door een andere kabel te gebruiken maar toch als het volume van de tv volledig openstaat hoor ik nog steeds stille brom maar bij deze heb ik meer het gevoel dat dat komt door de aansluiting van de laptop zelf en niet aan de kabel of een aardlus of dergelijke, het stoort eigenlijk niet meer en als ik de kabel ipv op mijn laptop op de vaste pc aansluit dan heb ik geen gebrom dus het ligt duidelijk aan de kabel

voor hdmi: ik ben nu aan het testen met mijn tv maar het zal uiteindelijk geshowd worden in een zaaltje waar een beamer hangt en daar heb ik geen hdmi het is gewoon de bedoeling daar om het beeld aan te sluiten op de beamer en het geluid op installatie van de dj ik hoop dat hij geen last heeft van dit gebrom anders zijn we ferm ge......

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan