• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik apostrof in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

elwin68

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Ik maak gebruik van Excel 2003 en 2007. Getallen kan je voor laten gaan door een apostrof zodat de cel wordt gezien als tekst.
In een excelsheet heb ik een kolom die voorzien wordt van een getal. Er zijn ruim 500 rijen waardoor het handmatig toevoegen van een apostrof niet echt handig is.
Is het mogelijk om de kolom compleet te selecteren en met een functie of commando alle waarden vooraf te laten gaan door een apostrof? Of is er een andere mogelijkheid?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Ik maak gebruik van Excel 2003 en 2007. Getallen kan je voor laten gaan door een apostrof zodat de cel wordt gezien als tekst.
In een excelsheet heb ik een kolom die voorzien wordt van een getal. Er zijn ruim 500 rijen waardoor het handmatig toevoegen van een apostrof niet echt handig is.
Is het mogelijk om de kolom compleet te selecteren en met een functie of commando alle waarden vooraf te laten gaan door een apostrof? Of is er een andere mogelijkheid?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

Waarom niet de kolom selecteren en de celeigenschappen instellen op Tekst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De excelsheet wordt gebruikt als import in een ERP-pakket. De importfunctie kan alleen overweg met getallen die vooraf worden gegaan door een apostrof.
Helaas kan ik de functie niet aanpassen dus moet ik de excelsheet aanleveren zoals aangegeven.
De eigenschap van de kolom alleen wijzigen naar tekst is niet voldoende.

evdb68, Dmv dit codeblokje kan je ALLE getallen op je sheet in 1 klap voorzien van een apostrof...
Code:
Sub Apostrof()

With ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlNumbers)
        .Value = "'" & .Value
    End With

End Sub

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord, ik ga het eens proberen.

Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om een kolom te selecteren en via het aanpassen van de eigenschappen tekst te kiezen voorafgaand door een apostrof.

Dank voor je antwoord, ik ga het eens proberen.

Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om een kolom te selecteren en via het aanpassen van de eigenschappen tekst te kiezen voorafgaand door een apostrof.

Niet via Celeigenschappen. Celeigenschappen wijzigen enkel het uitzicht van een cel, niet wat er onderliggend in de cel staat.

Maar de code van Ginger kan je wel toepassen op een beperkt bereik, als je wil.

Wigi

Dank allen voor de antwoorden. Ik ga de code van Ginger uitproberen.

evdb68, OK. Ik hoor 't wel als er nog vragen zijn....

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan