Jan van Asseldonk
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 22 nov 2000
hoi mede-Excellers,
Het betreft Excel97 onder windows2000.
In een werkblad wordt gebruik gemaakt van autofilter.
De gegevensreeks is zo breed dat deze niet op één scherm past. Om fouten te voorkomen wil ik het volgende realiseren.
1. Een melding of ingevulde cel waaraan te zien is dat één (of meer) filters aanstaan.
2. Een knop om in één keer alle filters uit te zetten.
Opmerking bij 1:
Autofilter gebeurt niet met een macro, anders kon ik dit meteen vanuit de macro oplossen. Ik vermoed dat ik het moet zoeken in de richting workbook_sheetchange.
Opmerking bij 2:
Als ik het opneem en uitvoer via het menu krijg ik de code ActiveSheet.ShowAllData terug.
Als ik deze uitvoer vanuit een macro krijg ik foutmelding 1004 (Methode ShowAllData van klasse Worksheet is mislukt) terug.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Het betreft Excel97 onder windows2000.
In een werkblad wordt gebruik gemaakt van autofilter.
De gegevensreeks is zo breed dat deze niet op één scherm past. Om fouten te voorkomen wil ik het volgende realiseren.
1. Een melding of ingevulde cel waaraan te zien is dat één (of meer) filters aanstaan.
2. Een knop om in één keer alle filters uit te zetten.
Opmerking bij 1:
Autofilter gebeurt niet met een macro, anders kon ik dit meteen vanuit de macro oplossen. Ik vermoed dat ik het moet zoeken in de richting workbook_sheetchange.
Opmerking bij 2:
Als ik het opneem en uitvoer via het menu krijg ik de code ActiveSheet.ShowAllData terug.
Als ik deze uitvoer vanuit een macro krijg ik foutmelding 1004 (Methode ShowAllData van klasse Worksheet is mislukt) terug.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor het meedenken.