Gebruik Ccleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
IK heb een vraag over het gebruik van Ccleaner Ik heb deze eens laten draaien op mijn laptop En het valt mee met de fouten die er uit komen
Alleen als ik kijk bij register intregriteit dan komen er een flinke partij te voorschijn Mijn vraag is nu kan ik deze veilig verwijderen of repareren ??
e de waele

Ja,dat kan. CCleaner vraagt altijd eerst of hij een Backup moet maken alvorens te herstellen. Wel doen !!

Terzijde, of je er iets van gaat merken blijft de vraag. Heb nog nooit verschil opgemerkt.

Ok ik ga zeker een Backup laten maken Ik heb er verder nog niets aan gemerkt wat zou ik dan moeten constateren aan deze fouten ?
e de waele

Meestal niks, zijn vaak oude registersleutels of ontbrekende paden.

Wat ik wel dat mijn bureaublad wel eens veranderd dan staat alles weer door elkaar dat is het enige dat bij mij wel voorkomt is toch wel vreemd ??
Kun je dat niet ergens blokkeren zodat dit niet meer kan Of je bureaublad ergens opslaan zodat je het later weer kunt herstellen ?
e de waele

Hallo, ben ik weer. :P

Hier nog even een hulpje voor de C cleaner. Altijd handig deze handleiding. Klik

De vraag over je bureaublad kun je beter stellen in een nieuwe vraag. ;)

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik het gebruik van registry cleaners in de ban gedaan. Probleem vind ik dat je soms pas na weken of maanden merkt dat er iets is misgegaan. De back-up bij mij is dan vaak verouderd doordat ik andere prog's of updates heb geplaatst.
Los nog even van het feit of je idd iets merkt van wat "vervuiling" in je registry. M.a.w. wil je het risico nemen dat je plotseling tegen iets onverklaarbaars loopt en niet zeker weet of het door je cleaning komt en waar je dus naar moet zoeken
Lees bv. ook dit artikel eens door over de voors en tegens van regcleaners: http://www.computeridee-totaal.nl/register-cleaner-zinvol-of-niet/
Mijn conclusie is het tegengestelde van "baat het niet, schaad het niet": "het baat nauwelijks en misschien schaad het wel"

@manana
De vraag over je bureaublad kun je beter stellen in een nieuwe vraag.
Gelieve dit aan de mods overlaten, een melding sturen is voldoende.

Net als Veng heb ik, na heel wat jaren een register cleaner gebruikt te hebben, besloten dat niet meer te doen, althans niet meer "druk op de knop met je ogen dicht".
Als je een register cleaner gebruikt moet je eigenlijk elke aanpassing die de cleaner voorstelt bekijken en beoordelen wat ie nu precies gaat veranderen.
Doe je dat niet, dan maakt de cleaner vroeg of laat een verandering in de registry die niet goed is en waardoor (onderdelen van) windows niet meer goed functioneert.

Dan het punt van de Desktop: ik gebruik daar Iconrestorer voor. Hiermee leg je de indeling van de Desktop vast en kan je die weer met 1 click terughalen als ie weer eens door elkaar gegooid is. Hier te downloaden: http://fsl.sytes.net/iconrestorer.html

Register cleaners zijn over het algemeen veilig maar je hebt er niks aan, ze repareren niets, ze halen lege en overbodige sleutels weg en dan heb je een paar parkeerplaatsen vrijgemaakt op een parkeerplaats zo groot als Europa.

Tis een database en wordt aangesproken als er sleutels gelezen moeten worden.

Doe je dat niet, dan maakt de cleaner vroeg of laat een verandering in de registry die niet goed is en waardoor (onderdelen van) windows niet meer goed functioneert.
Echt niet, alleen zo'n prut cleaner kan te veel weghalen, die van Ccleaner en b.v. Eusing zijn gewoon veilig en net zo nutteloos.

Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik toch maar eens cc laten zoeken in mijn registry. Hij cc vind dat ik 1260 overbodige sleutels heb. Ik heb ze toch maar laten staan.

Net wat je wil, kan ook geen kwaad ze te verwijderen maar je schiet er eigenlijk niks mee op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan