Gebruik Fysiek geheugen is te veel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsquare

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2012
Hallo, mensen

Ik heb een paar maand geleden een gloednieuwe Acer laptop gekocht, maar ik heb een probleem wat ik niet hoe het kan.
Als ik ctrl - alt - delete doe staat er dat mijn laptop (terwijl er geen programma open staat) 70 - 75% Fysiek geheugen gebruikt.
Ik heb al bij msconfig.exe bij de tab opstarten afgevinkt wat hij niet moest opstarten maar niks hielp en hij heeft 72 processen open staan, is dat niet wat te veel als er nog geen een programma draait? kan iemand mij helpen.

Specificaties:

Acer Aspire M3-581TG
Processor: Intel Core i5 2467M
Geheugen: 4GB DDR3
Hardeschijf: 500GB & 20GB SSD
Videokaart: NVIDIA GeForce GT 640M

Alvast bedankt,

Tsquare

Bij taakbeheer > processen kun je zien hoeveel geheugen welk proces gebruikt. Zit daar iest geks tussen?

Verder is 20gb ssd best aan de krappe kant. Wanneer daar ook het virtuele geheugen opstaat kan het helpen om dit op de andere schijf te zetten.
icoon Deze computer rechts klikken > eigenschappen > geavanceerde instellingen (link rechts) > Prestaties instellingen > Geavanceerd > Virtueel geheugen wijzigen > vinkje weg bij door windows laten beheren > en op de schijf zetten. 6gb is een mooie instelling bij 4 gb intern geheugen.

Kijk ook even of de videokaart toch niet van het intern geheugen "afsnoept"

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken bij virtueel geheugen bij deze computer maar daar was die al automaties ingestelt op me (:C) schijf, bij prosessen staat ook niks bijzonders ik vind wel dat ik als ik firefox gebruik vind ik wel dat hij erg veel gebruikt boven de 200.000, hoe kan ik controleren dat me videokaart niks van me intern geheugen afsnoept?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook schijfruimte besparen met het volgende:
Om de sluimerstandfunctie van Windows 7 definitief uit te schakelen en het hiberfil.sys-bestand te verwijderen, open je een opdrachtprompt met administratieve rechten (Start\Alle programma's\Bureau accesoires\Opdrachtprompt) en typt je de volgende opdracht in:
powercfg.exe -h off
Om de functie sluimerstand weer in te schakelen, gebruikt u de volgende opdracht, wederom op een command-promt, uitvoeren met administator-rechten:
powercfg.exe -h on
Let er wel op dat je minstens weer het aantal GB groter als je ram geheugen vrije ruimte nodig hebt op de C-partitie wanneer je deze weer wil inschakelen.
Scheelt je met een ram geheugen van 4 GB dus 4 GB

En wanneer firefox zo veel vergt moet je de invoegtoepssingen of add ons eens bekijken misschien van ff, en is die up to date?.
Java up to date?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan