gebruik internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Hallo,

ik heb een draadloos netwerk gemaakt. Ik wil graag kunnen bekijken wie of hoeveel (ip adressen??) er gebruik maken van mijn internet verbinding. Ik heb een paar mensen thuis wel toegang gegeven (dus het wachtwoord voor de draadloze verbinding) maar wil graag kunnen zien of er iemand aan het werk is. kan dit met een bepaald programma ofzo en tegelijkertijd waarmee ik ze eraf kan gooien??

je kunt op je router inloggen en kijken welke ip adressen zijn uitgedeeld.
Meeste routers hebben wel een dhcp logfile waar je ziet wanneer het is vergeven.

Verder is het helemaal afhankelijk van type router wat je allemaal kunt zien.
Wil je veel meer, dan is het noodzakelijk om een echte server ertussen te zetten.

Er bestaan programma's waarmee je kunt zien wie er online is en wat ze doen. Wat nog leuker is: je kunt de besturing van een andere computer ook overnemen :D :p

Eén van deze programma's is TightVNC waarmee ik al wat ervaring heb, maar ik gebruik het zelf op het moment niet. Moest je dit willen gebruiken en het zelf nergens kunnen vinden kan ik je wel verder helpen...

het programma look@lan kan je netwerkverbinding in de gaten houden.

Laatst bewerkt:
Er bestaan programma's waarmee je kunt zien wie er online is en wat ze doen. Wat nog leuker is: je kunt de besturing van een andere computer ook overnemen :D :p

Eén van deze programma's is TightVNC waarmee ik al wat ervaring heb, maar ik gebruik het zelf op het moment niet. .

dat zijn gewone remote programma's. Er moet of een server daar al draaien en/of toestemming voor worden gegeven.

@puppie
look@lan ziet welke hosts in je netwerkomgeving hangen. Enig idee of er al weer eens een nieuwe versie uit is gekomen? laatste keer dta ik het dl-de was het nog 2001.

De laatste versie is van 2006 en laat alle computers zien die aan mijn router hangen.
werkt perfect.

dat zijn gewone remote programma's. Er moet of een server daar al draaien en/of toestemming voor worden gegeven.

Als het in je eigen netwerk is kan je perfect het programma ook op de andere computers installeren met een wachtwoord zodat de gebruiker van de pc het programma niet kan gebruiken. Op je eigen pc (vanwaar je de boel in de gaten wil houden) kan je dan zien wanneer en wie online is/zijn... en eventueel ingrijpen ;)

Het enige wat de andere gebruiker ertegen kan doen is z'n pc uitzetten. Als hij van het programma weet (en het kan vinden) kan hij het waarschijnlijk wel verwijderen. Maar voor een thuisnetwerk is dit ideaal lijkt me.

@Aliquis,

wat ik eigenlijk bedoelde was dat het proggie wat jij voorstelt niet dat is wat de TS wil.
TS wil weten welke ip-adressen zijn uitgedeeld.
en vandaaruit eraf gooien.

met dat proggie komt hij niet direct achter welk ip-adres wordt gebruikt. En het is ook niet geschikt om ze eraf te gooien.

In de router zit gewoon een dhcplog. een beetje fatsoenlijke routermodule kan ook het de pc met het ip-adres disconnecten.

natuurlijk, om een pc over te nemen is tightvnc goed voor.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan