gebruik iso torrent file

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Ik heb een iso torrent bestand gedownload, maar ik weet niet hoe ik dit moet gebruiken. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet. Het iso bestand is een linux besturingssysteem.Graag reacties.

Je kan dit op meerdere manieren doen.
Het iso bestand is een kant en klaar ingepakt bestand die je brandprogramma herkent als een geheel.
Je moet het zo zien, alles wat ingepakt is kan je ook uitpakken.
Hiervoor heb je programma's zoals winiso, poweriso, magiciso om het uit te pakken.

Even op een rijtje.
Je pakt het bijvoorbeeld uit met magiciso.
Wat er nu kan gebeuren is dat je het misschien wel kan installeren, maar dat ie uiteindelijk om de cd vraagt. Dan heb je weer een 'illegale' crack nodig waarme je het uitvoerbare bestand moet overschrijven. Als je het brand heb je vaak dit probleem niet.

Je kan het ook rechtstreeks installeren met Deamon Tools. Dit is een virtuele cd/dvd drive die dan doet lijken alsof het al gebrand is op een cd/dvd. Dan vraagt ie gelijk of je wilt installeren. Alleen als je deamon tools afsluit en je opent het programma en er wordt gevraagd om een cd/dvd. Dan moet je iedere keer weer het .iso bestand laden in deamon tools om het programma te starten.

Wat is nou de beste manier om het te doen...
Ik zeg: magiciso...scheelt weer cd/dvd's.

Lijkt me allemaal niet zo'n goed plan....

Het gaat om een ISO van een besturings-systeem, dus om daarmee te kunnen installeren gewoon simpel als image branden dus, zoals ik al eerder zei!

Ik heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Zou je hier in het vervolg op willen letten en het niet zomaar ergens neerzetten? Dank je wel !!

ik heb die torrent file gebrand op cd , maar er gebeurt niets. er staan geen gevens op. gebrand als image.

me2

ik heb dus ook een .iso.torrent file gedownload op de site stond datik het moest uitpakken met winrar. dus ik dat doen en dan kan winrar het bestand niet lezen terwijl er staat dat winrar wel .iso files kan lezen. wat is nu het probleem: je moet het bestand als een .iso downloaden. maar programmas zoals bitcomet maken er automatisch een .torrent file van (daarom is het een .iso.torrent file). dat moet je dus zien te voorkomen (ik weet alleen niet hoe :P). brand dus NIET de hele .iso.torrent file op je cd voordat je het hebt uitgepakt!

het was als hulp vraag bedoeld want hoe kun je er voor zorgen dat hij hem als .iso download en niet als .torrent?

ik weet niet hoe jij torrents download.

maar een .torrent bestand is gewoon een klein bestandje die je moet openen en die vervolgens van de tracker waar je m vandaan heb dat iso bestand gaat downloaden via een bittorrent programma, wat je als het goed is op je computer hebt staan.

een .iso.torrent bestand heb ik nog nooit van gehoord, dat zijn 2 extensies achter elkaar.

heb je het torrent bestand niet gebrand op cd? dan is het wel logisch dat ie het niet doet.

het bestand zou (naam bestand).iso moeten heten, dan zou je 'm moeten kunnen branden met bv nero als image.

als je m heb gebrand als image, zouden er bestanden op moeten staan.

het kan wel zijn geen goeie image is, of dat je m te snel gebrand hebt, en dat het besturingssysteem het niet doet.
maar het kan niet zo zijn dat er helemaal geen bestanden op de cd staan.

.iso.torrent bestaat. Dat is de naam van de torentfile die je inlaad in bv bitcomet.

Denk dan ook dat er tijdens het downloaden al iets fout gaat. Namelijk dat wel de .iso.torrent word gedownload, maar deze niet word ingeladen in bitcomet oid. Dus ja, dan krijg je het te downloaden bestand nooit binnen.

dat kan wel idd,

dan moet je de naam van het torrentbestand wijzigen.

bv linuxiso.torrent en dan openen en dan gaat ie downloaden als het goed is.

Nee, naam veranderen is niet nodig. De .iso.torrent is het torrentbestand dat van de site gehaald word. Na het downloaden blijft de .iso over en kan je de .iso.torrent weggooien.

je moet gewoon poweriso hebben en dan klik je op koppelen aan speler, dan kan je gewoon de setup enzo uitvoeren (het lijkt dan net of je gewoon een dvd/cd in je pc hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan