Gebruik keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbrants

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Op het bijgevoegd formulier Test staat een keuzelijst met invoervak cboCaller dat als volgt zou moeten functioneren:

1) bij het kiezen van een reeds bestaande naam uit cboCaller zouden op het formulier alleen de records moeten gefilterd worden waarbij die naam ergens voorkomt in het veld Uitvoerder van de tabel Uitvoerders (dus met een functie Like) (en hiermee zit ik al dik in de problemen)

2) bij het ingeven van een nieuwe naam:
a) als er records bij die naam bestaan hetzelfde gedrag als hiervoor en moet de nieuwe naam bij de tabel Callers gevoegd worden
b) als er geen records bij die naam bestaan moet een passende foutmelding "Caller staat niet bij Uitvoerders" weergegeven worden en moet alleen nog het invoervak zelf leeggemaakt worden

Groetjes
Paul

Bijlagen

Zoiets?

Bijlagen

@octafish
kan je die file ook zippen; ik heb hier geen winrar en kan het ook niet downloaden!

Ron

Tuurlijk!

Bijlagen

Ik geraak er nog niet uit wat Puntje 2 betreft.
a) Hoe telt men in VBA het aantal aantal records van het gefilterde formulier?
b) De methode NotInList wordt alleen afgevangen als LimitToList op true staat, hetgeen op zijn beurt altijd aanleiding geeft tot een vervelende foutmelding
c) Hoe voegt men in VBA records toe aan een bestaande tabel?

Laatst bewerkt:
a) Hoe telt men in VBA het aantal aantal records van het gefilterde formulier?
Je kunt met de code
Code:
Dim rs as Object
Set rs = Me.RecordsetClone
Msgbox rs.RecordCount
achterhalen hoeveel records er in de huidige recordset zit.
Het kan zijn dat er een klein foutje in de code zit, omdat ik nu uit mijn hoofd werk; ik moet de pc nog opnieuw inrichten met de Office, vandaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan