• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gebruik maken van een check vakje (box)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannesgk

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2013
Hallo exel experts

Ik heb een vraag over het gebruik maken van een checkbox

het gaat om het volgende ik heb een exel sheet die gebruikt wordt door meerdere personen voor controle en updaten dit doen ze iedere dag
de bedoeling is dat met behulp van een check box een vinkje te zetten we kunnen zien wie de lijst heeft gezien en geupdate
wanneer ze de volgende dag de sheet weer openen moet het vinkje weer weg zij is dit mogelijk in exel
zoja hoe krijg ik dit voor mekaar

mvrg
jannes

Laatst bewerkt:
Naast het ontbreken van hoofdletters en leestekens mis ik ook een voorbeeld document.

En zal ik er morgen naar kijken :)

bijgevoegd bestand

Hallo Edmoor

Dit is het bestandje met de info.
Wat ik graag wou gebruiken is in de rode cellen is een checkbox.
Wanneer men van de betreffende locatie de lijst heeft geopend en in gevuld, men een vinkje zet in de checkbox en dan saved
Wanneer men het de volgende dag het bestand weer open doet om nieuwe info er in te zetten, moet de checkbox weer leeg zijn.

grt
jannes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In dat documentje zie ik geen checkbox.
Daarnaast vraag ik me af wat het nut van die checkbox is als het vinkje weer uit moet staan na het openen van dat bestand.

In dat documentje zie ik geen checkbox.
Daarnaast vraag ik me af wat het nut van die checkbox is als het vinkje weer uit moet staan na het openen van dat bestand.

Edmoor

Mijn bedoeling met het vinkje is dat we kunnen zien welke plants het hebben in gevuld, het document wordt gedeeld.
Het klopt ik had er nog geen checkbox er in gezet omdat ik nog niet zeker was of dit mogelijk was

grt en alvast bedankt voor je feedback
jannes

Zet er dan een checkbox in waar je die wilt hebben en vertel erbij op welk moment die weer uitgevinkt moet zijn.

Zet er dan een checkbox in waar je die wilt hebben en vertel erbij op welk moment die weer uitgevinkt moet zijn.

Edmoor

Bestand in #5 aangepast checkbox er in gezet.
Wat de bedoeling is dat men op de datum die boven in staat de getallen invult van de plant, en dan bij de de betrefende checkbox van de plant een vinkje zet en dan saved.
Als men boven in weer een nieuwe datum invult op de nieuwe dag moet de checkbox weer leeg zijn.
Dit is dus een document die iedere dag ververst wordt door verschillende mensen, en waar we dan op kunnen zien wie het al gedaan heeft en wie niet.

Groetjes

jannes

Los van de code van @edmoor die doet wat jij vraagt.
Wat is de procesflow in jullie bestelprocedure? Met vlaggetjes aan en uitzetten bewaak je niets. Als ik in rij 10 kijk dan is de maximale inhoud van de tank 20 M3. Er is ruimte voor 5,44 M3 en toch wordt er voor week 5 20M3 besteld. Dat gaat niet passen denk ik. Waarom gebruik je harde waardes in een formule en moeten ze niet net andersom zijn.
Code:
=IF(G10>6000;"ja";"nee")
Als er nog voldoende op voorraad is dan moet je bestellen en anders niet?

Los van de code van @edmoor die doet wat jij vraagt.
Wat is de procesflow in jullie bestelprocedure? Met vlaggetjes aan en uitzetten bewaak je niets. Als ik in rij 10 kijk dan is de maximale inhoud van de tank 20 M3. Er is ruimte voor 5,44 M3 en toch wordt er voor week 5 20M3 besteld. Dat gaat niet passen denk ik. Waarom gebruik je harde waardes in een formule en moeten ze niet net andersom zijn.
Code:
=IF(G10>6000;"ja";"nee")
Als er nog voldoende op voorraad is dan moet je bestellen en anders niet?

Hallo VenA
Het bestand is een proef de waardes die er in staan zijn fake waardes en niet de werkelijke.
Nu begrijp ik uit jou antwoord dat er nog een andere oplossing is om de berekeningen te doen
ik ben nieuwschierig wat je bedoelt.

grt
jannes

Het quoten is niet nodig. Verder zie ik geen antwoord op mijn vragen. En ja er is zeer veel aan deze opzet te verbeteren. Alles begint in dit soort projecten met een gestructureerde invoer.

VenA

wat bedoel je precies met je vragen
Op je vraag voor sommige bestelling hebben we een levertijd van soms twee weken of meer
we kijken dan naar het verbruik en de tijd van de bestelling en zorgen we er voor dat er altijd voldoende is
Sommige produkten worden in bulk aan geleverd en sommige in tanken
Ben zeker wel benieuwd naar je oplossing om het misschien het beter te maken, mijn kennis van exel is nou ook weer niet zo groot
Ben meer iemand door proberen en zoeken naar oplossingen in exel en met hulp van dit forum om het werkend te krijgen, en mijn kennis verder uit te breiden.

grt
jannes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan