Gebruik maken van remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik wil graag mijn desktop instellen als remote desktop van mijn laptop. Ik heb de tutorial van microsoft (zie hier), echter als ik probeer te connecten zegt hij: unable to log you on because of an account restriction. Waar gaat het bij fout? Beide computers lopen op windows xp professional. Alvast bedankt.

Staat er een wachtwoord op de laptop waarmee je wilt verbinden?
Dat moet namelijk.

De computer die je probeert te bereiken MOET een account MET wachtwoord hebben. Als dat niet het geval is gaat het je niet lukken. Heeft met veiligheid te maken.

Valt dat even tegen. Daar heb ik dus niet zo'n zin in.

Je hebt dacht ik programmatjes om met wachtwoord automatich in te loggen.

Ja er zijn wel oplossingen voor maar ik houd er gewoon niet van om overal wachtwoorden voor te gebruiken. Ze kosten tijd en laten het gebrek aan vertrouwen zien.

Probleem opgelost. Hier stond de oplossing

control panel, adminstrative tool, local security settings, windows settings > security settings > security options > Accounts: limit local accounts use of blank password to console logon only > check disable.

Probleem opgelost. Hier stond de oplossing

control panel, adminstrative tool, local security settings, windows settings > security settings > security options > Accounts: limit local accounts use of blank password to console logon only > check disable.

Waar ben je deze oplossing tegengekomen ?
Heb je ook de Nederlandse route ? Kan die vanuit het Engels niet terugvinden.

Waar ben je deze oplossing tegengekomen ?
Heb je ook de Nederlandse route ? Kan die vanuit het Engels niet terugvinden.

Ik kan wel even een vertaal poging doen. Configuratie scherm --> Administratieve... (dat logo met die map, hamer, steeksleutel en computer kast) --> beveiliging beleid?? (logo kast met sleutel) --> lokale beveiliging of iets in die richting --> beveiligings opties --> beperk lokaal account met invullen blanco password in de console. Ik weet dat dit heel slecht vertaald is maar ik ben helaas het neit meer gewend om de Nederlandse versie te gebruiken. iK hoop dat je hier desondanks toch wat aan hebt.

Ik kan wel even een vertaal poging doen. Configuratie scherm --> Administratieve... (dat logo met die map, hamer, steeksleutel en computer kast) --> beveiliging beleid?? (logo kast met sleutel) --> lokale beveiliging of iets in die richting --> beveiligings opties --> beperk lokaal account met invullen blanco password in de console. Ik weet dat dit heel slecht vertaald is maar ik ben helaas het neit meer gewend om de Nederlandse versie te gebruiken. iK hoop dat je hier desondanks toch wat aan hebt.

Bedankt ! Maar ik zie geen Administratieve .. met aangegeven symbolen. We hebben het toch wel over WindowsXP Pro ?

We hebben het hier idd over windows xp pro. Heb je je configuratie scherm wel op klassieke weergave staan?

Bedankt ! Maar ik zie geen Administratieve .. met aangegeven symbolen. We hebben het toch wel over WindowsXP Pro ?

Nu wel:
Configuratiescherm - Prestaties en Onderhoud - Systeembehaar (met de door jou genoemde symbolen) - Lokaal beveiligingsbeleid - Lokaal beleid - Beveiligingsopties - Accounts: gebruik van lege wachtwoorden ..enz.
OK. wat is er nu bereikt ? Het aanmelden met een beveiligd account zonder het password te hoeven ingeven ?

Je hebt er nu voor gezorgd dat een als je geen wachtwoord op je account hebt, je toch kan inloggen met remote desktop (wel even doen op de pc die je remote wil gaan besturen toepassen natuurlijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan