gebruik ruimte op de HD van mijn macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

forcipiger

Verenigingslid
Lid geworden
30 okt 2011
In mijn macbook pro zit een harde schijf van 200GB, er is nu nog 34 GB vrij. Er is dus 166 GB ruimte in gebruik, het merendeel daarvan - 90GB - wordt in de opgave over het ruimtebeslag benoemd met "overig"!!
Een en ander betekent dat 76 GB in gebruik is voor foto's, MP3's, programma's en films. Nu vind ik die 90 GB relatief zwaar drukken op de beschikbare opslagruimte. Ik heb het idee dat dit ruimtebeslag kleiner 'gemaakt' kan worden.
Alleen ik weet niet hoe, vandaar mijn vraag WAT DOE IK HIERAAN en hoe voorkom ik in de toekomst deze min of meer autonome groei van beslag op opslagcapaciteit.

Ik ga je eerst alvast zeggen. Gebruik onder GÉÉN beding een opruimprogramma. Laat jezelf ook niet daartoe verleiden. Dat is alvast mijn mening. Kijk eens even of er wat chachebestanden zijn die weg kunnen. Doe dat overigens altijd via de programma's zelf. Niet in mappen lopen wroeten, want daarmee kan je meer schade toebrengen dan je denkt. Laat je schijf eens nakijken via de Schijfhulpprogramma. Laat ons daarna eens weten hoe het een en ander verloopt. Vergeet niet dat er ± 10 % vrije ruimte over moet zijn om nog handelbaar te kunnen werken met OSX. Zet ook eens alle foto's en alle andere media op een externe schijf, zodat je min of meer alleen maar programma's en systeembestanden hebt. Dat scheelt je al heel veel ruimte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan