Gebruik thunderbird op 2 laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
39
Goedenavond,

Ik begrijp dat het niet mogelijk is met Thunderbird te werken op 2 laptops? Moet ik één laptop als "hoofd-laptop" zien voor verzenden en ontvangen en de andere alleen maar voor het lezen van emails? Maar de verzonden emails van de ene laptop kan ik niet zien op de andere? Heb wat rondgegoogled maar krijg niet een duidelijk antwoord. Zijn er nog andere slimme oplossingen?
Dank voor reacties!

Chris
 
Hoi Chris,

Volgens mij maak je gebruik van POP3 voor je e-mailaccount. Biedt de e-mailprovider wellicht ondersteuning voor IMAP? Als je wilt, kan ik het ook even voor je opzoeken. Laat in dat geval de provider even weten.

Hartelijke groet,
Joey
 
@Joeyvg1: Heb ik me nooit afgevraagd, maar kun je met IMAP ook de mailmap Verzonden Items synchroniseren met de IMAP server? Dat Postvak IN (met zijn inhoud) met IMAP op de server staat (en blijft staan) wist ik, maar synchroniseert Verzonden Items ook?
Dit omdat de vragensteller ook Verzonden Items op beide Thunderbird installaties synchroon wil hebben.

Tijs.
 
dnties, ik heb het net even geprobeerd en het werkt. Thunderbird op twee verschillende PC's voor hetzelfde account met Imap.
Op de ene PC een mailbericht verzonden naar een ander mailaccount dan deze. Daarna de andere pc Thunderbird geactiveerd en daar verscheen de mail in de uit-box.
 
@srpchulp: Dank voor het testen. Betekent dus dat als de vragensteller ervoor zorgt dat zijn mailbox via IMAP beschikbaar is/komt en het ook als zodanig instelt in Thunderbird dat mail die vanaf nu worden verstuurd op beide installaties van Thunderbird in de Uit-box verschijnen.
Conform de tip van Joeyvg1.

Tijs.
 
Dag Joey (en de anderen),
Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik woon in Zweden en werk met 2 emailadressen. Een gmail -adres (met IMAP zie ik bij de serverinstellingen) en een (gratis) telfort- emailadres waar ik alleen een POP-server zie staan. Ik zie niet hoe je dat kunt veranderen onder accountgegevens. Maar misschien werkt Telfort niet met IMAP.
Ik lees en werk ook met gmail op 2 apparaten maar ik zie niet dat mijn verstuurde mail ook op het andere apparaat zichtbaar is. Moet ik nog iets anders instellen?
Leuk te lezen dat anderen ook met een soortgelijke vraag zitten ;)

hartelijke groet,
Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan